دلایل فوت معلولان ذهنی آسایشگاه پاکدشت کی مشخص می شود؟



اخبار,اخباراجتماعی,حادثه آسایشگاه پاکدشت

 

 اخباراجتماعی  - رییس سازمان بهزیستی: تا ۲۰ روز آینده دلایل فوت ۳ نفر از معلولان ذهنی آسایشگاه پاکدشت مشخص می شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه فوت ۳ نفر از معلولان آسایشگاه پدربزرگ پاکدشت، گفت: طی ۲۰ روز آینده دلایل فوت ۳ نفر از معلولان ذهنی توسط پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی؛ همایون هاشمی درباره جزئیات حادثه آسایشگاه پدربزرگ شهرستان پاکدشت مبنی بر مسمومیت غذایی افراد تحت نگهداری این مرکز، گفت: با توجه به اهمیت موضوع و تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تیم تخصصی متشکل از معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و مدیرکل بهزیستی استان به مرکز نگهداری اعزام شدند و بررسی‌های اولیه با مشارکت فرمانداری، وزارت بهداشت، پزشک قانونی و مرجع قضایی آغاز شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، گفت: مرکز پدربزرگ دارای 6 سالن است که یکی از سالن‌های نگهداری معلولان دچار مسمومیت غذایی شده که البته هنوز نمی‌توان میزان و نوع مسمومیت غذایی را اعلام کرد و باید منتظر نتیجه پزشکی قانونی باشیم و چنانچه قصوری در این زمینه صورت گرفته باشد، با مسببان آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه از تعداد 32 نفر، 3 نفر از معلولان به دلیل مسمویت غذایی فوت کرده‌اند، ادامه داد: با این حال باید منتظر گزارشات پزشکی قانونی ماند و آنگونه که مقرر شده است تا 20 روز آینده نتیجه پزشکی قانونی در خصوص فوت این سه نفر اعلام شود.

هاشمی درباره نحوه فعالیت مرکز نگهداری معلولان ذهنی پدربزرگ پاکدشت، گفت: این مرکز از مراکز خصوصی درجه یک وابسته به سازمان بهزیستی است که از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرده است و 130 مددجویان را در ساختمانی به وسعت 3 هزار متر تحت نگهداری قرار داده است که تاکنون خدمات خوبی را به مددجویان ارائه کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ‌جنس حوادث در بهزیستی دلخراش و همیشه با عناصر انسانی همراه بوده است، لازم می‌دانم از تمامی پرسنل و مددکاران سازمان بهزیستی و همچنین از تمامی هموطنان عذرخواهی کنم و امیدوارم هرچه زودتر با توجه به آخرین جلسه برگزار شده در محل فرمانداری پاکدشت نتیجه گزارش پزشک قانونی اعلام و هموطنان مطلع شوند.

 

 اخباراجتماعی  - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------