ادعای یزدانی درباره علت اصلی گرانی نان



اخبار,اخباراجتماعی,افزایش دستمزد کارگران


 اخبار اجتماعی  - رئیس انجمن‌ صنفی‌ کارگران خباز کشور:
نیت واقعی دولت از گران کردن ۳۰ درصدی قیمت نان، کاهش هزینه‌های خود بود

«نیت واقعی دولت از افزایش قیمت نان نه کمک به کارفرمایان نانوایی‌ها بود و نه افزایش دستمزد کارگران بلکه کاهش یارانه پرداختی‌ به کارفرمایان نانوایی‌ها و به تبع کاهش هزینه‌های خود بود.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی‌ کارگران خباز سراسر کشور گفت نیت واقعی دولت از افزایش قیمت نان، کاهش یارانه پرداختی‌ به کارفرمایان نانوایی‌ها تحت عنوان کمک هزینه برای تهیه مواد اولیه بود.

«علی یزدانی» با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت آرد همزمان با گرانی ۳۰ درصدی نان به ایلنا گفت: نیت واقعی دولت از افزایش قیمت نان نه کمک به کارفرمایان نانوایی‌ها بود و نه افزایش دستمزد کارگران بلکه کاهش یارانه پرداختی‌ به کارفرمایان نانوایی‌ها و به تبع کاهش هزینه‌های خود بود.

او افزود: کارفرمایان نانوایی‌ها می‌گویند افزایش ۴۰ درصدی قیمت آرد تمام درآمدی را که قرار بود از محل افزایش قیمت نان بدست آورند بلعیده است بنابراین نمی‌توانند دستمزد کارگران را افزایش دهند.

او در ادامه با انتقاد از تبلیغات یکسویه صدا و سیما در راستای توجیه گرانی نان برای افکار عمومی، گفت: دولت همزمان با افزایش قیمت نان در صدا و سیما و رسانه‌های وابسته به خود مدعی شد یکی از دلایل افزایش قیمت نان، زمینه سازی برای افزایش دستمزد کارگران نانوایی‌ها است در حالی که در واقع تنها به فکر کاهش هزینه‌های خود بود.

یزدانی تصریح کرد: دولت در تبلیغاتش برای موجه جلوه دادن افزایش قیمت نان از کارگران و کارفرمایان نانوایی‌ها سوء‌استفاده کرد.

یزدانی گفت: انتظار می‌رفت دولتی که بعد از ۲ سال نان را ۳۰ درصد گران کرده است قیمت مواد اولیه را افزایش ندهد تا هم به کارفرمایان نانوایی‌ها کمک کرده باشد و هم به کارگران.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی‌ کارگران خباز سراسر کشور در پایان با اشاره به افزایش نیافتن دستمزد کارگران نانوایی‌ها از سال ۹۱، گفت: در دو سال گذشته دستمزد کارگران دوبار به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است در حالی که افزایش هزینه‌ها تا چندین برابر بوده است. کارگران نانوایی‌ها در شرایط اقتصادی امروز چگونه می‌توانند معیشت خود را با دستمزد دوسال پیش سپری کنند؟


اخباراجتماعی  - ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------