لباس تاناکورا بپوشید،"قارچ" می‌زنید



اخبار,اخباراجتماعی ,لباس تاناکورا

 

این کارشناس بهداشت خاطرنشان کرد: قطعا استفاده از لباس‌های دست‌ دومی که با پوست بدن افراد در تماس باشند، احتمال ابتلا و ایجاد این عوارض را شدت می‌بخشد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با رد تایید سلامت لباس‌های دست دوم خارجی که به نام تاناکورا عرضه می‌شود، عوارض پوستی و قارچی را شایع‌ترین عارضه استفاده از این لباس‌ها عنوان کرد.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: این لباس‌ها همچنین می‌توانند حاوی تخم انگل یا شپش باشند که در شرایط ایده‌آل شپش یا انگل می‌تواند از تخم خارج شده و مشکلات بهداشتی برای استفاده‌کنندگان از این لباس‌ها ایجاد کند.

خدادادیان بیماری‌های قارچی را از جمله دیگر بیماری‌های منتقله از طریق این لباس‌ها عنوان کرد و افزود: همچنین بیماری‌های دیگری از طریق مانده بزاق یا خون فرد بر روی این لباس‌ها می‌تواند ایجاد شود و احتمال بروز بیماری‌های تنفسی و ریوی نیز از طریق استفاده از این لباس‌ها محتمل است.

این کارشناس بهداشت خاطرنشان کرد: قطعا استفاده از لباس‌های دست‌ دومی که با پوست بدن افراد در تماس باشند، احتمال ابتلا و ایجاد این عوارض را شدت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌ها لباس‌های دست‌دوم را جمع‌آوری و شست و شو کرده و از موادی مانند نفتالین جهت حفاظت آنها در برابر موریانه استفاده می‌کنند، گفت: متاسفانه برخی افراد خارج از این چرخه اقدام به این کار کرده و اصول بهداشتی و ضدعفونی را در این زمینه رعایت نمی‌کنند.

این کارشناس بهداشت با بیان اینکه بیش از 90 درصد لباس‌های دست‌دوم عرضه شده در بازار قاچاق است، اظهار کرد: قطعا در خصوص این لباس‌ها اصول بهداشتی رعایت نشده و ما به هیچ عنوان سلامت اینگونه لباس‌ها را تایید نمی‌‎کنیم.

خدادادیان با اشاره به وجود صنوف بسیار عرضه‌کننده اینگونه البسه در سطح شهر اظهار کرد: ما به هیچ عنوان سلامت این البسه را تایید نمی‌کنیم و ارگان‌های برخوردکننده در این زمینه اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعزیزات حکومتی و اصناف هستند.

به گفته این کارشناس بهداشت، قیمت پایین اینگونه لباس‌ها افزایش تقاضا را برای آنها رقم زده و این در حالیست که این لباس‌ها عمر مفید خود را کرده‌اند و دیگر کیفیت اولیه را ندارد.


 اخباراجتماعی  -   ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------