بيشترين مشتريان «رمال»ها چه کسانی هستند ؟



اخبار,اخبار اجتماعی , فالگیری

  

امروز 65 درصد از افراد مراجعه کننده به رمالان، خانم‌هاي تحصيلکرده هستند که باعث بقاء اينگونه شيادان که درآمد‌هاي ميليوني دارند، شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امروزه مردم براي آگاهي از آينده به افراد سودجويي که ادعا دارند از آن با خبر هستند روي مي‌آورند وبراي کسب اطلاعات هزينه گزافي پرداخت مي کنند و اين موجب آسيب اجتماعي در جامعه شده است.


فال و فالگيري، يکي از روش هايي است که امروز در همه جاي دنيا بسيار مورد توجه است و يکي از بزرگترين علاقه منديهاي مردم به شمار مي‌آيد. خيلي ها به آن اعتقاد دارند و زندگي و برنامه ريزي هايشان را بر مبناي اين حدس و پيشگويي ها قرار مي‌دهند و همين موضوع موجب شروع مشکلات ميشود.


فال و طالع بيني در زندگي انسان ها موضوع تازه اي نيست.هزاران سال است که انسانها مجذوب چيزهاي ناشناخته و مرموز هستند و خبر گرفتن از آينده و پيشگويي از روي نشانه ها از ديرباز مورد توجه انسانها بوده و هست،اما اين مساله وقتي مشکل ساز مي‌شود که گاهي برخي خانواده‌ها احساس مي‌کنند که با گرفتن انواع و اقسام دستور العمل ها و يا با پناه بردن به فال‌هاي گوناگون مي‌توانند در حل مشکلات متعدد در زندگي شان راه گشا باشند و براي امور مختلف مانند ازدواج و بخت گشايي، گشايش در کار، پيدا کردن اشياء گم شده و ده ها مورد ديگر به فالگيران و رمالان و دعا نويسان مراجعه مي‌کنند و با صرف هزينه هاي گزاف به حرفهايشان گوش فرامي دهند.


فالگيران که افراد سودجويي هستند نيز براي کسب درآمد به بهانه هايي نظير(يه گربه سياه ديدم.امروزسيزدهمه؟ گوشه خونه تارعنکبوت بسته؟و...فالت بگيرم؟) کساني را که در عالم ماده زندگي مي‌کنند و با عالم غيب بيگانه‌اند و همواره علاقه‌مند هستند که به ماورا و به عالم غيب دستيابي داشته باشند را براي دريافت اتفاقات اينده وسوسه مي کنند. درصورتي که باکمي تامل و دقت متوجه مي شويم که حدس انها درباره اينده دور از منطق خودمان نيست، فالگيران وقتي هم که متوجه علاقه مندي مردم مي شوند، آتش بيار معرکه شده و با وعده ورود به دنياي جذاب و هيجان انگيز، ساده لوح‌‌ها و زود باورها را دور خودشان جمع مي‌کنند.

 

همچنين اگر فالگيري به عنوان يک شغل رسمي مطرح مي‌شد، حتما دکان، مغازه و پاساژي به خود اختصاص مي‌دادند اما الان اين شغل کاذب بيشتر جنبه تفريحي دارد و هر کجا که مشتري‌هاي بيشتر داشته باشند همانجا کمين مي کنند و بد ماجرا اينجاست که فال گرفتن مداوم، حالتي از اعتياد را در اشخاص ايجاد مي‌کند، به طوريکه شخص نمي‌تواند بدون مراجعه به فالگير براي امور زندگي خود تصميم بگيرد و براي گرفتن هر تصميمي محتاج نظر فالگيران و رمالان است.


جالب است بدانيد وزارت بهداشت اعلام کرده است 10 درصد جمعيت کشور طي يک سال نزد افراد غيرمتخصص و بي صلاحيت مانند دعانويس، رمال و... رفته اندو در تحقيقي که توسط دانشکده مديريت و علوم اجتماعي تهران شمال در مورد سطح گرايش دختران دانشجو به خرافات انجام شده، مشخص شده است 68 درصد از دختران در فاصله سني 18 تا 26 سال دست کم يکبار به فالگير مراجعه کرده اند،50 درصد نيز چند بار مراجعه کرده اند و 83 درصد از دانشجويان و دختران حرفهاي فالگيران را تصديق کرده و با اعتقاد به سراغ آنها رفته اند.


 اخباراجتماعی -  باشگاه  خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------