وزارت بهداشت: افزایش مالیات سیگار وتو شد



اخبار,اخباراجتماعی ,قاچاق سیگار

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: از نمایندگان کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، سئوال کنید چرا برنامه افزایش مالیات بر سیگار در سال ۹۴ را وتو کرده‌اند.

به گزارش مهر، دکتر علی‌اکبر سیاری در حاشیه نشست خبری پویش ملی مبارزه با سرطان در خصوص وضعیت قاچاق سیگار در کشور، اظهار داشت: ۶ استراژی برای کنترل دخانیات در دنیا وجود دارد که اولین آن؛ افزایش هزینه لذت بردن از سیگار است یعنی اینکه قیمت مواد دخانی از طریق مالیات بالا برود.

وی با تاکید بر اینکه مالیات بر سیگار در حال حاضر به قیمت خرده‌فروشی گرفته نمی‌شود، افزود: ما معتقدیم با افزایش مالیات بر سیگار به قیمت خرده‌فروشی، علاوه بر اینکه مصرف مواد دخانی کاهش می‌یابد، باعث خواهد شد قاچاق سیگار نیز کنترل شود.

معاوه بهداشت وزارت بهداشت با انتقاد از نمایندگان کمیسیون تلفیق که این موضوع را وتو کرده‌اند، تاکید کرد: دوستان معتقدند اگر مالیات بر سیگار افزایش یابد، قاچاق مواد دخانی بیشتر می‌شود.

سیاری توضیح داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سالانه هزار تریلی سیگار وارد کشور می‌شود، چطور ممکن است کسی متوجه ورود قاچاق این مقدار سیگار نشود. ما معتقدیم واردات قاچاق سیگار سازمان یافته است که می‌بایست با آن برخورد جدی شود.

وی با تاکید بر اینکه رانت‌خوارها قدرتمند هستند، گفت: در حال حاضر مالیات بر سیگار ۱۱ درصد است که می‌بایست این میزان به ۸۰ درصد افزایش یابد.


 اخبار اجتماعی  -  مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------