آیت الله شبیری زنجانی: پیامبر دین را به مردم تحمیل نکرد



اخبار,اخباراجتماعی ,شبیری زنجانی

آیت الله شبیری زنجانی رفتار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و حضرات ائمه معصومین علیهم السلام را عامل اصلی پذیرش آن حضرات توسط بشر دانستند و فرمودند: پیامبر اکرم و ائمه علیهم السلام دین را به مردم تحمیل نکردند بلکه رفتار و منش آن حضرات مطابق با فطرت بشر بود و لذا مردم آنها را پذیرفتند.

به گزارش تیک ، ایشان در دیدار معاونت پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و هیأت تدوین متون کتابهای درسی، که در روز سه شنبه 7/11/ 93 بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها انجام شد، بر لزوم نشر سیره و بیانات معصومین علیهم السلام به زبان روز تأکید کردند.

ایشان کتاب نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و قسمت اخلاقیات بحارالانوار علامه مجلسی رضوان الله علیه را سه منبع ارزشمند برای دستیابی به فرهنگ اسلامی- شیعی دانستند.  مرجع عالی قدر جهان تشیّع خاطر نشان کردند: با بررسی این آثار متوجه می شویم که در معارف ما تکیه بر قدرت تعقّل و فطرت است یعنی پیامبر اکرم "صلی الله علیه و آله"  دین را تحمیل بر افکار نکردند و حضرت امیرالمؤمنین و سایر ائمه – علیهم السلام – اخلاقیات را به مردم تحمیل نکرده اند.

آیت الله شبیری زنجانی رفتار و برخورد اخلاقی پیامبر اکرم و سایر معصومین – علیهم السلام – را دلیل اصلی پذیرش آن حضرات در بین مردم دانستند و فرمودند: به قول یکی از بزرگان اگر ما همین اخلاقیات کتاب شریف بحار الأنوار را به دنیا عرضه کنیم از ما می پذیرد؛ چون این معارف مطابق با فطرت انسانها بیان شده و رفتار حضرات هم مطابق فطرت انسانی بوده است.

ایشان در ادامه توصیه کردند با استفاده از افراد اهل فن و کسانی که قلم ممتاز دارند سیره و علوم ائمه طاهرین علیهم السلام منتشر گردد و نشر این مطالب را برای کشوری که ویژگی پیروی از مذهب حقّه و مکتب اهل بیت علیهم السلام را دارد مایه آبرو و افتخار دانستند.

در ابتدای این دیدار حجه الاسلام و المسلمین محمدیان معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گزارشی از فعالیّت های این مجموعه ارائه کرد.

 

اخبار  اجتماعی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------