التماس مسافران برای پرواز یک میلیونی به کیش!



اخبار,اخباراجتماعی,شرکت‌های هواپیمایی

در حالی با نزدیک شدن تعطیلات نوروز تبلیغ تورهای داخلی و خارجی شدت گرفته که یک عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از فروش هر صندلی در برخی پروازهای کیش به مبلغ یک میلیون تومان خبر داده است.

ناصر مرادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش نرخ خدمات در تورهای داخلی به دلیل گرانی هتل‌ها و حمل و نقل، اظهار کرد: جدا از این گرانی‌ها که البته آن هم ناشی از تورم می‌شود، یک عمل خلاف دیگر در بخش سفرهای هوایی در حال وقوع است که سازمان هواپیمایی کشور هم نمی‌تواند با آن مقابله کند و تا به حال فقط بخشنامه صادر کرده که تاکنون فایده هم نداشته است.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی در آستانه نوروز ترجیح می‌دهند از خرده فروشی خلاص شوند، برای همین صندلی پروازهای نوروزی را به آژانس‌های چارترکننده می‌فروشند و این آژانس‌های چارترکننده هم هر صندلی را به چند برابر قیمت عرضه می‌کنند و نتیجه این می‌شود که همین حالا برخی آژانس‌ها در حال فروش صندلی هواپیماهای کیش برای نوروز به قیمت یک میلیون تومان هستند.

مرادی ادامه داد: بیشتر مسافران چون به سختی برای نوروز صندلی خالی در پروازها پیدا می‌کند، مجبور می‌شوند این پول را بدهند. گاهی آن‌ها حتا به التماس دنبال جای خالی به هر مبلغی هستند.

این مدیر دفتر خدمات مسافرتی گفت: همه‌ی این اتفاق‌ها به دلیل نبود نظارت و برخورد جدی رخ می‌دهد. متأسفانه مجوز آژانس‌ها این روزها دست هر کسی است و دارندگان مجوز به استخدام مدیرعامل و مدیر فنی غیرحضوری می‌پردازند، آن‌ها هم که معمولا متخصص نیستند و تجربه مرتبطی هم ندارند غیراصولی کار می‌کنند.

مرادی با تأکید بر لزوم نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی بویژه در آستانه نوروز، اظهار کرد: شرایط در گردشگری طوری شده که هر شخص نامرتبطی می‌تواند بدون مشکل وارد این حوزه شود، برای همین دلالی‌ها در گردشگری زیاد شده و فقط مسافر است که بیشترین آسیب را می‌بیند. 


  اخباراجتماعی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------