بستن کمربند ایمنی حرام است!



اخبار,اخباراجتماعی ,بستن کمربند ایمنی

بسیاری از علما و اندیشمندان جهان عرب اعتقاد دارند که فتواهای وهابیون عامل هرج و مرج کنونی در دنیای عرب و ظهور گروههای تروریستی و اعمال خشونت بار آنها در منطقه شده است.

به گزارش جام جم روزنامه الاتحاد امارات امروز سه شنبه به نقل از احمد محمد الشح، مدیر «موسسه قرآن کریم راس الخیمه» نوشت که فتواهای نادرست و احساسی، عامل بحرانی شدن خاورمیانه و پیش آمدن وضعیت کنونی در کشورهای عربی شده است.

وی در پانزدهمین همایش جایزه قرآن کریم در راس الخیمه افزود: فتواهای نادرست است که موجب هرج و مرج در کشورهای عربی شده است.

محمد الشح، برداشت و فهم نادرست از مسایل روز و تطبیق آن با اصول و مبانی اسلام را از دیگر مشکلاتی دانست که توسط مفتیان در کشورهای عربی ممکن است صورت گیرد که واکنش های ناخوشایندی را در جامعه برجای می گذارد.

در حاشیه این سخنان مفتی اماراتی می توان به برخی فتواهای مفتی های وهابی عربستان اشاره کرد که موجب بحران های زیادی در منطقه و جهان شده است.

بسیاری از علما و اندیشمندان جهان عرب اعتقاد دارند که فتواهای روحانیون وهابی عامل هرج و مرج کنونی در دنیای عرب و ظهور گروه های تروریستی و اعمال خشونت بار آنها در منطقه شده است.

به اعتقاد این گروه، فتواهای کنونی روحانیون وهابی، نشات گرفته از افکار جاهلیت است.

فتواهای روحانیون وهابی زمینه فعالیت گروه های تروریستی همچون داعش، القاعده، جبهه النصره و دیگر گروه های تکفیری و تروریستی را فراهم کرده و به رفتار آنان وجهه قانونی و مذهبی بخشیده است.

از جمله این فتواها می توان به این موارد اشاره کرد. هر کسی که در بازی فوتبال گل بزند و سپس بدود تا بقیه او را دنبال کنند و بغل نمایند، باید به صورتش تف انداخت و تنبیه کرد.

- بستن کمربند ایمنی حرام است، زیرا مانع قضا و قدر می شود.

- شستن گوشت قبل از پختن بدعت است.

- فوتبال حرام است مگر با شروط و ضوابط ( اگر شروط وهابیت در فوتبال رعایت شود دیگر در زمین و بازی فوتبال، خطوط کناره زمین، خط وسط ، داور، 11 بازیکن، پنالتی، اوت و کرنر، تیرک دروازه و خیلی چیزها معنی ندارد).

- اهدای گل به بیمار حرام است.

- پوشیدن کفش پاشنه بلند حرام است.

- غذا خوردن با قاشق حرام است.

- داشتن راننده یا خدمتکار در منزل حرام است.

- دست تکان دادن برای بازیکنان فوتبال حرام است.

- رانندگی برای زنان حرام است.

- نوشتن مقاله در مطبوعات حرام است.

- انداخت عبا روی کتف حرام است.

- تروریست ها بدون پرداخت مهریه و یا خواندن خطبه شرعی، مالک زنان اسیر سوری هستند.

- فتوای جهاد نکاح که مفتی های وهابی با آن شرایط حضور زنان در گروه های تروریستی داعش و القاعده را فراهم کرده و یک نوع واجب دینی برشمردند، از جمله فتاوای بی شماری است که بهت و حیرت جهانیان را برانگیخته است.


اخباراجتماعی  -  جام جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------