حج عمره نروید



 

اخبار,اخباراجتماعی,آزار و اذیت جنسی دو نوجوان در جده

«مردم حج عمره نروند.» این جمله از راهکارهای پیشنهادی برای نشان دادن رذالت اقدام غیراخلاقی ماموران فرودگاه عربستان با دو نوجوان زائر ایرانی بیت‌ا... الحرام است اما به یقین اگر تعرض به دو زائر برنامه‌ریزی نشده بوده اقدامات خصمانه کشور عربستان پس از این اتفاق را نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی و در راستای واکنش ایران به اقدام قبیح ماموران فرودگاه دانست.

عدم صدور مجوز فرود برای هواپیمای زائران خانه خدا پس از تعرض به دو نوجوان برنامه‌ای بود که به اعتقاد بسیاری از سوی کشور ثالثی به عربستان دیکته شده است. رژیم سعوی از دیرباز ارتباط مورد انتظار را با شیعیان نداشت و در همین راستا از کوچکترین بهانه بر ضد شیعیان استفاده می‌کند و نکته مهم نمایان شدن نقش رژیم صهیونیستی در اقدامات عربستان است. فارغ از رفتار شنیعی که با دو زائر ایرانی شد، در یمن هم عربستان با اطاعت از اوامر رژیم صهیونیستی، ظلم بزرگی می‌کند و مردم این کشور را به خاک و خون می‌کشاند.

 

آیت‌ا... موسوی بجنوردی به خوبی بر رفتار و کردار عربستان و پشتیبانانش که رژیم صهیونیستی از جمله آنهاست اطلاع دارد و می‌گوید: که «رژیم سعودی جنگ شیعه و سنی راه انداخته است.» او رفتار عربستان را اقدامی می‌داند که ‌ خواسته اسرائیل است و بزرگترین خطر برای جهان اسلام محسوب می‌شود. آیت‌ا... موسوی بجنوردی روز گذشته با اشاره به حمله رژیم سعودی به یمن، اظهار کرد: این رژیم امروز بدترین برخورد را انجام می‌دهد و جنگ شیعه و سنی راه انداخته است که بزرگترین خطر برای جهان اسلام است.

 

وی افزود: جنگ میان شیعه و سنی خواسته اسرائیل است و متاسفانه رژیم سعودی مردم مظلوم یمن را به جرم شیعه بودن بمباران می‌کند که بزرگترین خیانت به مسلمانان است. موسوی بجنوردی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند آل سعود از پشت خنجر می‌زنند. عضو مجمع روحانیون مبارز در واکنش به حادثه فرودگاه جده و بی‌حرمتی به دو زائر نوجوان ایرانی گفت: اگر سعودیها کاری که به آنها نسبت داده شده را انجام داده باشند از نظر اسلام حکم این عمل اعدام است.

 

وی تصریح کرد: دولت در واکنش به اقدامات سعودی‌ها باید عمره مفرده را متوقف کند. اقدام ماموران عربستان چنان زشت و شنیع بود که خبر خودکشی یکی از آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اما معاون وزارت خارجه این خبر را تکذیب و گفت که دو زائر در سلامت هستند. از سوی دیگر ائمه جمعه کشور هم دیروز اتفاق رخ داده در عربستان را محکوم و خواستار برخورد جدی با این اقدام شدند.
 
 اخبار  اجتماعی  - آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------