کدام شهر رتبه اول در سرطان معده دارد؟ ‌



اخبار,اخبار ا جتماعی ,سرطان معده

پورفرضی با اشاره به اینکه 20 هزار نفر در سال گذشته از خدمات دهان و دندان بهره‌مند شده‌ است، گفت:‌ تاکنون 20 هزار مسواک انگشتی نیز بین کودکان توزیع شده و این کار ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: استان اردبیل در سرطان معده بیشترین و در سرطان رحم کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، فرهاد پورفرضی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اینکه در استان اردبیل یک هزار و ۷۰۰ بیمار سرطانی وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل تغذیه نامناسب و عادات بد غذایی، شیوع سرطان معده در اردبیل، جمهوری آذربایجان و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بالاست.

وی تصریح کرد: امسال دانشگاه علوم پزشکی 25 هزار متر به فضای درمانی و 9 هزار متر نیز به فضای آموزشی استان اضافه می‌کند.

پورفرضی با اشاره به اینکه 20 هزار نفر در سال گذشته از خدمات دهان و دندان بهره‌مند شده‌ است، گفت:‌ تاکنون 20 هزار مسواک انگشتی نیز بین کودکان توزیع شده و این کار ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 9 هزار و ۳۰۰ مورد نمونه برداری آب آشامیدنی انجام شده است، تصریح کرد: آب استان در سطح میکروبی و شیمیایی مشکلی نداشته و سطح کلرسنجی در شهرها ۹۶ درصد و در روستاها ۷۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه عدم تحرک، تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد، افزود‌: تغذیه ناسالم باعث ابتلای انسان به بیش از 200 بیماری از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون و سرطان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه محصولاتی که به عنوان مواد غذایی مصرف می‌شود، از مزارع و دامداری‌ها تولید و در منازل مصرف می‌شود، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی از جمله صنایع و کشاورزی باید دست به دست هم دهیم تا مردم غذای سالم مصرف کنند.

پورفرضی پیشگیری را بهتر از درمان دانست و افزود: کپسول‌هایی میان بزرگسالان 30 الی 59 سال توزیع خواهد شد تا از پوکی استخوان آنان جلوگیری کند.

وی با اشاره به معدوم شدن 37 تن مواد غذایی فاسد اضافه کرد: در تعطیلات نوروزی امسال نیز بیش از ۱۵ تن مواد غذایی فاسد شناسایی شده و قرار است معدوم شود.


 اخبار  اجتماعی  - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------