مقرری بیمه بیکاری افزایش یافت



اخبار,اخبار اجتماعی ,بیمه بیکاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از افزایش مقرری بیمه بیکاری خبر داد و گفت: ۱۷۰هزار نفر در کشور از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

به گزارش تسنیم ؛ احمد لطفی نژاد درباره میزان مقرری بیمه بیکاری گفت: بیمه بیکاری مطابق با حداقل دستمزد است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون کارگرانی که مشمول بیمه بیکاری می شوند پرداخت بیشترین سهم بیمه بیکاری 85 درصد حقوق افراد است که 55درصد به عنوان حداقل مزدی که در سه ماه قبل از بیکاری دریافت کرده اند و 10درصد حق همسر و 10 درصد برای دو فرزند است.85 درصد سهم بیمه بیکاری نباید از حداقل مزد کمتر باشد. یعنی مقرری بیمه بیکاری 712هزار و 413 تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در پاسخ به اینکه مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان تهران چه تعداد است گفت: 41 هزار و 280 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم که حدود یک چهارم کل کشور است.170هزار نفر در کشور از بیمه بیکاری استفاده می کنند.کمترین مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری شش ماه و بیشترین پرداخت 50 ماه است.

آیین نامه اجرای مسکن اجتماعی هنوز ابلاغ نشده است
وی درباره اینکه آیا اداره کل تعاون و کار استان تهران در راستای اجرای طرح مسکن اجتماعی مشمولان را شناسایی کرده است گفت:هنوز آیین نامه اجرایی این طرح به دست ما نرسیده است و تا زمانی که ویژگی های مشمولین مشخص نشود نمی توانیم گامی را در جهت شناسایی برداریم.

لطفی نژاد بیان کرد: به محض اینکه طرح با مشخصات شفاف ارائه شود اقدام خواهیم کرد. اجرای این طرح در گرو همکاری وزارت راه و شهرسازی و بانک های عامل در این زمینه است. 

 

اخبار  اجتماعی  -   تسنیم
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------