وقتی نهاد ریاست جمهوری هم از کلاهبرداران می‌نالد! +اطلاعیه



اخبار,اخبار اجتماعی ,پیامک‌های جعلی

این افراد سودجو از طریق پست‌های الکترونیکی مجعول www. ph@artbatat. com و www. oirfco. com و همچنین سوءاستفاده از شماره تماس ۶۱۳۳ ریاست جمهوری دست به کلاهبرداری و اعمال مجرمانه می‌زنند. حتی دیده شده برخی کلاهبرداران با جعل امضا، تماس تلفنی و به دروغ، خود را مسئولان ارشد دفتر رئیس‌جمهور‌ یا دولت و مقامات اجرایی معرفی کرده و...

کلاهبرداری‌های آنلاین و تلفنی آنقدر بیخ پیدا کرده که نهاد ریاست جمهوری را مجاب نموده اطلاعیه‌ای صادر کرده و به شهروندان هشدار دهد؛ یعنی کلاهبرداران آنقدر جسور شده‌اند که با عنوان ریاست جمهوری نیز اصطلاحا مردم را سرکیسه می‌کنند!

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری اطلاعیه‌ای صادر کرد که در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد؛ اما ظاهرا اجتناب ناپذیر بوده، زیرا جزئیاتی در آن درج شده که حکایت از وقوع کلاهبرداری با سوء‌استفاده از نام این نهاد را دارد.

در این اطلاعیه‌ از شهروندان خواسته شده نسبت به موارد ادعایی مشکوک که با انتساب خود به دفتر و یا نهاد ریاست جمهوری درصدد کلاهبرداری و سوءاستفاده هستند، هشیار باشند و پیش از هرگونه اقدامی در ارتباط با این کلاهبرداران، موارد مشکوک را جهت رسیدگی به مراجع قانونی و انتظامی منتقل کنند.

این اطلاعیه در ادامه می‌افزاید: برخی افراد سودجو با جعل امضا ‌یا فرستادن پیامک‌های جعلی به شهروندان تحت عناوین مختلف مانند برنده شدن در مسابقات قرعه کشی خطوط اعتباری تلفن همراه و تعلق جایزه از سوی نهاد ریاست جمهوری، سعی در کلاهبرداری از شهروندان دارند.

این افراد سودجو از طریق پست‌های الکترونیکی مجعول www. ph@artbatat. com و www. oirfco. com و همچنین سوءاستفاده از شماره تماس ۶۱۳۳ ریاست جمهوری، ‌دست به کلاهبرداری‌ و اعمال مجرمانه می‌زنند.


حتی مشاهده شده، برخی کلاهبرداران با جعل امضا، تماس تلفنی و به دروغ، خود را مسئولان ارشد دفتر رئیس جمهور و یا دولت و مقامات اجرایی معرفی کرده و تقاضاهای مالی و انتصاب به سمت‌های مختلف کار مطرح می‌کنند.

آن گونه که از متن اطلاعیه بر‌می‌آید، کلاهبرداران آنقدر جسور شده و در کار خود پیشرفت کرده‌اند که رایانه‌هایی شبیه رایانامه اختصاصی نهاد ریاست جمهوری کشورمان می‌سازند و از آن بد‌تر، از شماره تماس چهار رقمی این نهاد مشهور، برای پیشبرد اهداف شوم خود سوءاستفاده می‌کنند!

البته چگونگی این سوءاستفاده را نمی‌دانیم، ولی مگر فرقی هم دارد؟ مهم این است که می‌بینیم این اتفاق دست کم برای چند بار رخ داده و آنقدر نگرانی آفریده که مسئولان نهاد ریاست جمهوری به این نتیجه رسیده‌اند با صدور اطلاعیه‌ای، درباره آن هشدار داده و همه تلاششان را برای آگاهی بخشیدن به مردم و مانع شدن از تکرار این کلاهبرداری‌ها، به کار گیرند.

با این حساب هیچ بعید نیست ‌در روزهای آتی بشنویم کلاهبرداران از نام و نشان دیگر نهادهای مهم و حیاتی برای پیشبرد مقاصد شوم خود بهره گرفته و آنقدر در این مسیر پیش بروند که نتوان سره را از ناسره تشخیص داد و اعتبار نهادهای مختلف‌ از دست برود؛ آنقدر که نتوان تشخیص داد چه کسی راست می‌گوید و اوراق هویتی صحیحی همراه دارد و چه کسی متقلب و کلاهبردار است و با جعل امضا و عنوان مقابلمان ظاهر شده و قصد برداشتن کلاهمان را دارد.

این در حالی است که اگر از ابعاد شوم چنین رویدادی بگذریم و اطلاعیه اخیر نهاد ریاست جمهوری را موضوعی ضروری و اجتناب ناپذیر بدانیم، از یکسو به وخامت اوضاع پی خواهیم برد و جا دارد که از نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، قضایی و... بخواهیم ‌برای پایان دادن به این اوضاع نامطلوب، هرچه زودتر دست به کار شده و مانع از آن شوند که عده‌ای کلاهبردار همه چیز را به سخره گرفته و موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم آورند و از سوی دیگر به ضعفی بنیادین پی خواهیم برد که جا دارد، سریع‌تر برای رفع آن اقدامی عاجل صورت گیرد.

این ضعف زمانی آشکار می‌شود که می‌بینیم برای حقیقت‌یابی درباره اطلاعاتی که به شهروندان می‌رسد، راه مشخصی وجود ندارد یا اگر راهی تدارک دیده شده، آنقدر نقص دارد که کلاهبردارن مجال فعالیت یافته‌اند، وگرنه مگر می‌شود درستی و نادرستی ادعای افراد ‌به سادگی قابل کنترل باشد، اما عده‌ای جرأت کنند ‌با تکیه بر ادعاهای نادرست، مردم را سرکیسه کنند؟

به عنوان مثال، اگر شماره تلفنی برای پی بردن به صحت/کذب بودن تماس‌های تلفنی که در آن‌ها از برنده شدن جوایزی خاص سخن می‌گویند، وجود داشته باشد و باز کلاهبرداران بتوانند در این مقیاس بزرگ با این تماس‌های جعلی به شهروندان زیان زده و جیب خود را پر کنند، آیا زمان آن نرسیده که از اطلاعیه و هشدار دادن به شهروندان فرا‌تر رفته و راه این کلاهبرداری‌ها را ریشه‌ای‌تر ببندیم؟


 اخبار  اجتماعی  -  تابناک 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------