کشف تخلف جدید در تولید سوسیس و کالباس



اخبار,اخباراجتماعی ,تولید  سوسیس و کالباس

وی ادامه داد: منتظر اعلام نظر مراجع قضایی هستیم تا با متخلفان برخورد کنند و حتی نام آنها را به مردم اعلام کنیم.

سازمان ملی استاندارد ایران در حین بازرسی که برای جلوگیری از مصرف خمیر مرغ در تولید فراوده های گوشتی انجام می دهد، مواردی از تخلف جدید در صنایع تولید سوسیس و کالباس کشف کرده است.

وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد،سازمان ملی استاندارد ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: به دلیل بالا رفتن قیمت گوشت، افراد سودجو در برخی از واحدهای تولید فرآورده های گوشتی با استفاده از رنگهای غیرمجاز و مصنوعی گوشت مرغ را رنگ می کنند و با برچسب فراورده گوشت قرمز به فروش می رسانند.

وی با اشاره به اینکه طبق قوانین استاندارد، حتی مصرف رب گوجه فرنگی و رنگ طبیعی هم در سوسیس و کالباس ممنوع است ، تصریح کرد: از سازمانهای استاندارد سراسر کشور درخواست کردیم کنترل بیشتری بر روی کارخانه های فرآورده های گوشتی داشته باشند.

مرندی مقدم ، مصرف مرغ به جای گوشت قرمز را از نظر سلامت بدون اشکال خواند و گفت : استفاده از رنگ های غیرمجاز سلامت مردم را به مخاطره می اندازد و‌ از طرفی با توجه به قیمت پایین مرغ نسبت به گوشت ، این کار تخلف و کم فروشی هم محسوب می شود.

وی ادامه داد: منتظر اعلام نظر مراجع قضایی هستیم تا با متخلفان برخورد کنند و حتی نام آنها را به مردم اعلام کنیم.

معاون نظارت سازمان ملی استاندارد درباره نظر این سازمان درباره مصرف خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی گفت: سازمان ملی استاندارد از سال 90 اعلام کرده، ‌استفاده از خمیر مرغ ممنوع است، اما متأسفانه دیشب در یک برنامه تلویزیونی به اشتباه اعلام شد که سازمان ملی استاندارد و سازمان دامپزشکی موافق مصرف خمیر مرغ در سوسیس و کالباس هستند و تنها وزارت بهداشت مخالف است.

وی افزود: این اظهار نظرها در حالی صورت می گیرد که استاندارد قبل از وزارت بهداشت مخالفت خود با استفاده از خمیر مرغ را اعلام کرده است و این وزارتخانه از سال 93 به کمک استاندارد آمد.

مرندی مقدم با تأکید بر عزم وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد برای جلوگیری از استفاده خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی ، تصریح کرد: استفاده از خمیر مرغ در سلامت محصولات ایجاد اشکال نمی کند اما دلیل مخالفت ما استفاده از خمیر مرغ غیربهداشتی است.

وی ادامه داد: هر زمان که سازمان دامپزشکی بتواند شرایطی را که استاندارد خواسته است ، در تولید خمیر مرغ لحاظ کند ، در ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ بازنگری می شود.

معاون سازمان ملی استاندارد گفت: دامپزشکی نباید اجازه دهد ضایعات مرغ که از پاک کردن مرغ فروشگاههای سطح شهر بدست می آید و حاوی احشاء شکم مرغ است در تولید خمیرمرغ استفاده شود.

وی خمیرمرغ هایی را که از این ضایعات تهیه می شود ، غیربهداشتی و غیرقابل مصرف خواند و خاطرنشان کرد: به دامپزشکی پیشنهاد کردیم از این ضایعات برای تهیه خوراک دام استفاده شود. مرندی مقدم تأکید کرد : تا زمانی که سازمان ملی استاندارد متقاعد نشود که خمیر مرغ مصرفی با خمیر مرغ فعلی متفاوت است،‌ اجازه استفاده از آن را نمی دهیم.

وی با اشاره به اینکه استاندارد برای جلوگیری از استفاده خمیر مرغ نیازمند همکاری انجمن فرآورده های گوشتی است ، تصریح کرد: برای جلوگیری از ضرر و زیان صنایع سوسیس و کالباس باید جلوی تقلب در این صنف را بگیریم.

معاون سازمان ملی استاندارد از اجرای طرح کنترل بازار خبر داد و گفت: در این طرح اولویت اول بحث ایمنی غذاست تا غذاهای مصرفی مردم با استانداردهای مصوب مطابقت داشته باشد.

وی ادامه داد: استاندارد مسئول کنترل محصول نهایی است و بر مواد خام کنترل و نظارت ندارد و نظارت قبل از کارخانه متولی خود را دارد.


 اخبار اجتماعی  -   صدا و سیما

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------