توالت تمیز ؛شرط اول گردشگری در تایلند



اخبار,اخبار

میراث فرهنگی و گردشگری - وزارت گردشگری و وزارت بهداشت و وزارت ورزش در کلانشهر بانکوک، براساس نظرسنجی و درخواست گردشگران داخلی و خارجی،کمپین 'توالت تمیز'برگزار می‌کنند.

وزارت گردشگری و وزارت بهداشت و وزارت ورزش در کلانشهر بانکوک، با توجه به نظرسنجی از گردشگران نسبت به تمیزی و بهداشت توالت ها به عنوان الویت ارتقای گردشگری در این کشور، کمپین توالت تمیز را با همکاری آژانس های گردشگری برگزار می‌کنند.

به نوشته میراث فرهنگی،ارتقای نظافت و بهداشت در توالت‌های عمومی در اماکن عمومی از جمله موسسات آموزشی ، سازمان‌های دولتی ، بیمارستان‌ها و معبدها ، پمپ بنزین‌ها ، پارک‌ها و مراکز خرید و نیز مراکز سرگرمی و تفریح و دیگر اماکن گردشگری همانند رستوران‌ها، بازارها و پایانه‌های مسافربری و نیز توالت‌های کناره جاده ای همگی از مواردی است که دراین کمپین بهداشتی و سراسری مورد نظر قرار گرفته است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی برگزار کنندگان این کمپین استانداردهای ضروری در تعیین یک توالت کامل و بهداشتی ، شامل برخورداری از امکانات کامل و منظم، برخورداری از نور کافی ، نبودن هرگونه بوی بد و اشیای زاید و دردسترس بودن همه نوع امکانات بهداشتی و نیز جداسازی توالت‌ها برای مردان و زنان است. اما مهم‌ترین معیارهای مورد نظر در شعارهای این کمپین که بر آن تمرکز شده، سه عنصر اولیه یعنی بهداشت و پاکیزگی ، دسترسی و نیز ایمنی است.

تقاضای دسترسی به توالت تمیز در مراکز گردشگری درصدر جدول درخواست‌ها در نظرسنجی وزارت بهداشت تایلند بوده و بهداشت و نظافت توالت در پمپ بنزین‌ها و پایانه‌های مسافربری در درجه‌های بعدی اولویت ذکر شده‌اند.

این کمپین که از اول اوریل 2015 اغاز شده ، براساس نظرسنجی های صورت گرفته در تایلند طراحی شده که پیشتر از سوی وزارت بهداشت تایلند صورت گرفته بود و طی آن بیشتر گردشگران داخلی و خارجی نظافت و پاکیزگی توالت‌ها را اولویت نخست در خواسته‌های خود عنوان کرده بودند.

دربررسی‌های دیگری روشن شده است که عوامل و بخش‌هایی چون شلنگ آبپاش، سپس کف توالت‌ها ، دسته یا ظرف های آب، تکمه یا فلکه‌های شیرآب و نیز صندلی توالت‌ها به ترتیب از مهم‌ترین عوامل انتشار بیماری های واگیر هستند‌.

این کمپین همچنین با هدف ساماندهی شرایط بهداشت عمومی همزمان با برگزاری فستیوال و مراسم جشن سال نو تایلندی است که به مدت 5 روز برگزار می‌شود و پیش بینی شده است که سه میلیون گردشگر را بخود جذب کند.

" راجاتایا راجاتاناوین" وزیر گردشگری تایلند ابراز امیدواری کرده است که این کمپین بتواند سبب افزایش میزان رضایت و راحتی گردشگران ونیز کمک به افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت وروش‌های بهداشت و پاکیزگی به عنوان مهم ترین اقدام در پیش گیری وکنترل بیماری های واگیر درمیان عموم مردم تایلند شود.


  اخبار اجتماعی  -  خبر  آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------