تایید ربوده شدن ماهیگیران ایرانی



اخبار,اخباراجتماعی ,ربوده شدن  ماهیگیران

یک منبع مطلع در وزارت خارجه درباره آخرین اخبار مربوط به ماهیگیران ایرانی در نزدیکی آب‌های سومالی، اظهار کرد: شواهدی دال بر ربوده شدن این ماهیگیران وجود دارد اما هنوز مدارک قطعی در دست نیست

این منبع مطلع در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیگیری‌های وزارت خارجه ادامه دارد و رایزنی با مقامات محلی از طریق دسترسی‌های موجود در حال انجام است و چنانچه اطلاعات قطعی درباره قایق ماهیگیری به دست آوریم ارائه خواهد شد.
 
هفته گذشته اخباری مبنی بر ربوده شدن یک قایق ماهیگیری با 14 سرنشین در نزدیکی آب‌های سومالی و در اختیار قرار گرفتن این افراد توسط گروه تروریستی الشباب منتشر شد.
 
در حالی که هنوز وضعیت این ماهیگیران به طور قطعی مشخص نیست اما حسن صالحی، معاون وزیر جهاد کشاورزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، ربوده شدن قایق و 14 ماهیگیر ایرانی را تایید کرد.
 
صالحی درباره چگونگی این حادثه اظهار کرد: لنج ماهیگیران ربوده شده در اقیانوس هند خراب می‌شود و در این هنگام کنترل و هدایت لنج از دست ماهیگیران خارج شده و آنها به مرزهای آبی سومالی وارد می‌شوند. لنج صیادان ربوده شده در قسمتی از مرزهای آبی سومالی مجبور به پهلوگیری می‌شود که به گروه تروریستی الشباب اختصاص داشته است و در نتیجه ماهیگیران ایرانی که حدود 14 نفر بوده‌اند، توسط این گروه تروریستی ربوده می‌شوند.
 
رییس سازمان شیلات ایران اظهار کرد: در حال حاضر گزارش‌های لازم به دستگاه‌های ذ‌ی‌ربط ارائه شده و وزیر جهاد کشاورزی پس از اطلاع از این مساله دستور پیگیری هرچه سریع‌تر را برای رسیدن به نتیجه داده است.
 
صالحی گفت: اطلاعات دیگری از 14 ماهیگیر ربوده شده در اقیانوس هند نداریم و امیدواریم این مشکل از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط حل شود.
 
سومالی به سه قسمت مختلف تقسیم می‌شود و ایران تنها با دولت رسمی این کشور در کمیته تون ماهیان اقیانوس هند ارتباط دارد.
 
به گفته رییس سازمان شیلات در حال حاضر 800 شناور ایرانی در اقیانوس هند مشغول صیادی هستند که تاکنون مشکلی برای آنها به وجود نیامده است.


 اخبار اجتماعی  - ایسنا  

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------