جزئیات پروژه‌های خدمات‌رسانی به زائران عتبات



اخبار,اخباراجتماعی ,سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تشریح جزئیات پروژه هایی برای خدمات رساتی به زائران عتبات عالیات، از ساخت و افتتاح هتل و زائرسرا در کربلا و نجف و همچنین مرزهای مهران، شلمچه و چزابه خبر داد.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با مهر گفت: با توجه به اینکه در اربعین سال گذشته مشکلاتی برای اسکان و حمل و نقل زائران در زمان بازگشت به مرزها ایجاد شده بود بر همین اساس برای اربعین امسال اقداماتی در جهت رفع این مشکلات انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با مسئولان عراقی این مسایل را مطرح کرده ایم افزود: قرار شده امکانات مورد نیاز زائران دراین ایام از قبل برنامه ریزی شود و همچنین زیرساختهای مرزی در خاک عراف که سال گذشته مشکل جدی زائران بود نیز فراهم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت از احداث چندین پروژه و طرح مهم در راستای خدمات رسانی به زائران خبر داد و گفت: ۳ پروژه احداث هتل و زائر سرا در مرز شلمچه، چزابه و مهران در دستور کار قرار دارد بطوریکه احداث هتلی با ظرفیت یک هزار نفر در مرز شلمچه  آغاز شده و یک زائرسرا با ظرفیت ۷ هزار نیز در مرز چزابه قبل از فرارسیدن اربعین افتاح می شود و همچنین عملیات ساخت هتل در مهران نیز بزودی آغاز خواهد شد.

اوحدی به ساخت آشپزخانه در کاظمین اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر کلنگ دو آشپزخانه در کاظمین و نجف نیز به زمین زده شده است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ۴ پروژه دیگر نیز برای زائران عتبات عالیات اشاره کرد و اظهار داشت: هتل تهران در کربلا تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری می رسد همچنین یک هتل نیز در نجف با کمک و مشارکت بانکهای کشور برای زائران خریداری شده است.

به گفته وی، از سوی دیگر تفاهم نامه اولیه دو هتل در کربلا و نجف انجام شده که بزودی اجرایی خواهد شد.


 اخبار ا جتماعی  - مهر 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------