عامل مهم خراب شدن آب رود کارون



اخبار,اخباراجتماعی,خراب شدن آب رود کارون

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: ما منتقد به توسعه نیشکر هستیم چون اولا بر کیفیت آب کارون تأثیر منفی گذاشته و دوم اینکه به اهداف توسعه ای خود دست نیافته است.

به گزارش عصرایران،‌ عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سمینار بررسی تبعات زیست محیطی – اجتماعی سد گتوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار بررسی اثرات سد گتوند در افزایش شوری آب کارون، به بخش پایین دست رودخانه نیز توجه داریم و قطعا برای ما بالادست و پایین دست فرقی نمی کند، بلکه موضوع مهم کیفیت مطلوب آب است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بنده بارها در مصاحبه های قبلی خودم عنوان کرده ام که توسعه نیشکر تأثیر منفی بر کیفیت آب کارون دارد.

وی افزود: ما منتقد به توسعه نیشکر هستیم چون اولا بر کیفیت آب کارون تأثیر منفی گذاشته و دوم اینکه به اهداف توسعه ای خود دست نیافته است.

پاپی زاده با بیان اینکه صنعت نیشکر نتوانسته در سالهای گذشته صنایع پایین دست خود را ایجاد کند، گفت: میزان اشتغالی که باید صنعت نیشکر ایجاد می کرد محقق نشده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس نهم با بیان اینکه نهادهای نظارتی ما ضعیف عمل می کنند، گفت: اعضای فراکسیون ریزگردهای مجلس شورای اسلامی هفته آینده از سرچشمه های آب استان چهارمحال و بختیاری بازدید می کنند و در هفته های آینده برنامه بازدید از سد گتوند و در ادامه پایین دست رودخانه کارون را نیز در دستور کار قرار می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: البته اعضای این فراکسیون طی بازدیدهای گذشته خود از سد گتوند و بخش هایی از رودخانه کارون در جریان مسائل هستند اما بررسی ها در خصوص کیفیت آب کارون ادامه دارد.

 

 اخبار اجتماعی  - عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------