پرونده هتل اسپیناس در شهرداری تهران بسته شد



وی با بیان اینکه بنده باید بعد از قانع نشدن از پاسخ شهرداری استیضاح را پیگیری کنم و امروز نیز عنوان کردم از استیضاح صرف‌نظر خواهم کرد گفت: بنده از روزی که از پاسخ شهردار قانع نشدم تا 6 ماه دیگر نیز می‌توانم امضاء جمع کنم و استیضاح را مطرح کنم.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری تهران گفت: استیضاحی صورت نگرفته که حالا پس بگیرند، پرونده هتل اسپیناس براساس ماده ۷۳ قانون شهرداری تهران خاتمه یافت اما در این میان ابوالفضل قناعتی نیز اعلام کرد که تا ماه‌ها می‌تواند موضوع استیضاح را دنبال کند.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره بررسی پرونده هتل اسپیناس در شورای شهر اظهار کرد: قناعتی (عضو شورای اسلامی شهر تهران) نامه‌ای را به شهرداری زدند که مجدداً هتل اسپیناس متر شود که این درخواست غیرقانونی بود و بنابر مذاکراتی که با چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفت و مقرر شد تیمی متشکل از چهار نفر از نمایندگان شورا و شهرداری تهران در بررسی متراژ دوباره هتل اسپیناس حضور داشته باشند.

اخبار,اخباراجتماعی, هتل اسپیناس


وی با بیان اینکه استیضاح شهردار تهران از سوی رئیس شورای شهر تهران ابلاغ نشده است که حالا بخواهند این استیضاح را پس بگیرند گفت: در صورتی که استیضاحی صورت بگیرد باید از سوی رئیس شورای شهر ابلاغ شود. قناعتی باید می‌گفت که سوالم را پس می‌گیرم نه اینکه استیضاح را پس می‌گیرم. در خصوص نامه‌ای که قناعتی به شهرداری تهران مبنی بر متراژ دوباره هتل اسپیناس زده است، بنده به چمران عرض کردم که باید قبل از سوال از شهردار این موضوع مطرح می‌شد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری تهران گفت: قناعتی یک بار عنوان کردند 10 هزار متر تخلف شد، یکبار عنوان کردند 1300 متر و حال نیز عنوان می‌کنند 4770 متر تخلف در این پروژه هتل‌سازی اتفاق افتاده و این نشان می‌دهد خودشان در این موضوع ابهام دارند.

وی با بیان اینکه پس از تشکیل این کمیته چهار نفره عنوان شد اگر تخلفی صورت گرفته است اقدامات قانونی انجام شود و اگر ثابت شد تخلفی صورت نگرفته آقای قناعتی سوال خود را پس بگیرد، گفت: اینکه 4770 متر تخلف در این هتل صورت گرفته است تنها ادعای قناعتی است و هنوز جلسه‌ای برگزار نشده که هر چهار نماینده کارگروه نظر قطعی را اعلام کنند.

امانی تاکید کرد: برابر ماده 73 قانون شهرداری تهران، پرونده هتل اسپیناس خاتمه یافته است و وظیفه دیگری شهرداری درباره این هتل ندارد.

همچنین ابوالفضل قناعتی نیز در پاسخ به اظهارات امانی معاون شهردار تهران درباره پرونده هتل اسپیناس، اظهار کرد: بعد از طرح سوال از شهردار تهران اگر عضو شورا قانع نشود باید استیضاح را پیگیری کند.

وی در ادامه در پاسخ به اظهارات اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای شهر، گفت: شما وکیل مدافع شهرداری تهران نباشید.

وی با بیان اینکه بنده باید بعد از قانع نشدن از پاسخ شهرداری استیضاح را پیگیری کنم و امروز نیز عنوان کردم از استیضاح صرف‌نظر خواهم کرد گفت: بنده از روزی که از پاسخ شهردار قانع نشدم تا 6 ماه دیگر نیز می‌توانم امضاء جمع کنم و استیضاح را مطرح کنم.

وی درباره تخلف صورت گرفته در هتل اسپیناس، اظهار کرد: تاکنون 4000 متر تخلف این بنا مشخص شده است و قطعاً این تخلف افزایش خواهد یافت.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: کمیته چهار نفره‌ای که متشکل از نمایندگان شورا و شهرداری تهران است هشت روز است که کار خود را آغاز کرده است و فردی که این موضوع را مبنی بر تخلف بیش از 4000 متری در این هتل را مطرح کرده است کارشناس دادگستری است.

تبلیغ 10 میلیارد تومانی برای هتل اسپیناس
در ادامه این جلسه اسماعیل دوستی، عضو دیگر شورای شهر خطاب به قناعتی، اظهارکرد: اتفاقاتی که درباره هتل اسپیناس در شورای شهر رخ می‌دهد از کجا آب می‌خورد؟ و با تبلیغی که در شورای شهر برای هتل اسپیناس انجام شده افزایش 10 برابری توریسم را برای این هتل خواهیم داشت.

وی خطاب به قناعتی گفت: جنابعالی یک ماه بررسی کنید و پس از آن نظر قطعی را اعلام کنید نه اینکه هر دفعه یک مورد را بگویید. هم‌اکنون در تمام دنیا در خصوص هتل اسپیناس ابهام دارند.

دوستی گفت: تاکنون 10 میلیارد برای این هتل تبلیغ کرده‌اید.

در ادامه این جلسه محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه خود شما باعث می‌شوید که این موضوع مجدداً مطرح شود؛ گفت: بنده به عنوان عضو شورا و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری موافق هستم که این موضوعات مورد پیگیری قرار بگیرد.

سالاری با بیان اینکه شما نباید پس از تماس معاون رئیس جمهور از تخلف 4770 متری بگذرید، شما حقی ندارید که از این تخلف صرف‌نظر کنید و از طرف شورا تصمیم بگیرید، افزود: اینکه معاون رئیس جمهور زنگ زده است و شما فکر کرده‌اید از تخلف چشم‌پوشی کنید درست نیست و حال ما این موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.


 اخبار   اجتماعی  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------