مهریه‌های سنگین اسم و رسم نمی‌آورد



اخبار,اخباراجتماعی , مهریه‌ها

در فضای اقتصادی و مشکلاتی جامعه، جنس اطلاعاتی که در اختیار خانم‌هاست و نداشتن مهارت‌های زندگی طلاق را به راحتی مطرح می‌کنند و بر سر هر موضوع ساده‌ای زود می‌خواهند طلاق بگیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای در نظر گرفتن مهریه چشم و هم چشمی نداشته باشیم، مهریه سنگین اسم و رسم نمی‌آورد.

زینب هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در نظر گرفتن مهریه‌های سنگین در این استان زیاد شده است، افزود: انگار که به‌علت حرف «کی داده کی گرفته» مهریه‌های سنگین باب بوده و به همین خاطر خیلی حساسیتی روی میزان مهریه نداشتند و هرکس هرچه پیشنهاد می‌داده قبول می‌شد و می‌گفتند کار خیر انجام شود.

وی اظهار کرد: اما فضای اقتصادی و مشکلاتی جامعه، جنس اطلاعاتی که در اختیار خانم‌هاست و نداشتن مهارت‌های زندگی طلاق را به راحتی مطرح می‌کنند و بر سر هر موضوع ساده‌ای زود می‌خواهند طلاق بگیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این مسئله به این موضوع برمی‌گردد که هدف از تشکیل زندگی را نفهمیده و موقعی که مسئله‌ای پیش می‌آید، می‌خواهد از آن سوءاستفاده کند.

هاشمی تصریح کرد: نمی‌توان گفت که مهریه بالا یا مهریه پایین استحکام زندگی را در پی دارد. افرادی بودند که با مهریه یک سکه طلاق گرفتند و افرادی هم با ۱۰۰۰سکه هیچ مشکلی در زندگی‌شان پیش نیامده و بالعکس بنابراین تنها به فهم، درک و درایت و مهارت‌ها و آموزش‌های زندگی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد زندگی تشکیل دهد هدف از تشکیل زندگی را بداند هیچ وقت به طلاق گرفتن فکر نمی‌کند که بخواهد مهریه خود را اجرا بگذارد و شوهرش هم نداشته باشد و روانه زندان شود. البته طبق قانون مهریه تا ۱۰۱ سکه قابل پرداخت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:‌ برای در نظر گرفتن مهریه چشم و هم‌چشمی نداشته باشند و عاقلانه تصمیم بگیرند.

هاشمی اضافه کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند با مهریه بالا می‌توانند اسم و رسم درست کنند در صورتی که اینطور نیست و با مهریه کم بهتر می‌توانند اسم و رسم پیدا کنند و به الگویی برای سایرین تبدیل شوند.


 اخبار  اجتماعی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------