افزایش قیمت مواد مخدر سرقت‌ را افزایش داده



اخبار,اخباراجتماعی , مواد مخدر

رییس سابق اداره اجتماعی قوه قضاییه با اشاره به پیوند افزایش قیمت مواد مخدر با افزایش پرونده‌های سرقت، گفت: انتظار جامعه این‌ است که نیروی انتظامی تدابیر ویژه‌ای برای افزایش امنیت اجتماعی در کشور در نظر بگیرد.

به گزارش آنا، جعفر ‌بای در خصوص ارتباط معنادار بین آمار سرقت‌ها و قیمت مواد مخدر، اظهار کرد: با توجه به تغییرات مدیریتی در نیروی انتظامی موفقیت‌های شایان توجهی در زمینه کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم اما این موضوع باعث شده قیمت مواد مخدر سنتی و صنعتی افزایش پیدا کند. وی با بیان اینکه امروزه امنیت اجتماعی در کشور مورد تهدید قرار گرفته است، عنوان کرد: پس از افزایش قیمت مواد مخدر در کشور آمار سرقت و دزدی نیز به همان نسبت در جامعه افزایش یافته است زیرا جرایم اجتماعی همواره به صورت پیوسته در ارتباط با یکدیگر هستند.

این کارشناس پژوهشگر قوه‌قضاییه ادامه داد: با کنترل دقیق نیروی انتظامی در افزایش کشفیات مواد مخدر، محدودیت در عرضه ایجاد می‌شود و به همان نسبت قیمت مواد مخدر نیز افزایش پیدا می‌کند بر همین اساس وقتی قیمت مواد مخدر بالا رود، مصرف‌کنندگان و معتادان برای تامین مواد مورد نیاز خود دست به سرقت و دزدی می‌زنند.

بای یادآور شد: نیروی انتظامی باید در حوزه کنترل سرقت نیز همت لازم را به خرج دهد تا این بخش نیز قابل کنترل و پیشگیری شود.

  اخبار اجتماعی  - آنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------