وزیر تعاون: آسیب‌ها زنانه شده است



اخبار,اخباراجتماعی , علی  ربیعی

علی ربیعی در مراسم افطاری خیرین شب گذشته که در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد با اشاره به خیر جمعی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای این موضوع، اظهار داشت: ما می‌توانیم از ظرفیت و پتانسیل اهالی رسانه و خبرنگاران برای گسترش خیر جمعی در جامعه استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر به خیر جمعی و توسعه آن در ابعاد مختلف بیش از گذشته نیازمندیم و در این مسیر بایستی به سرمایه اجتماعی و مسئولیت اجتماعی توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد‌: سازمان بهزیستی محل مناسبی برای خیر جمعی و معاذت اجتماعی و سرمایه اجتماعی است و ما بنا داریم بهزیستی دولت محور را به بهزیستی جامعه محور تبدیل کنیم.

وی با اشاره به شعار سازمان بهزیستی کشور، بیان داشت: خانه‌محوری و بردن خدمات سازمان بهزیستی یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی در دوره جدید خواهد بود.

ربیعی با اشاره به اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در سال گذشته، خاطرنشان کرد: هزار میلیارد تومان از سوی دولت و 700 میلیارد تومان توسط مردم به سازمان بهزیستی کمک شد و ما بایستی با افزایش مشارکت‌های مردمی بتوانیم از ظرفیت فعلی جهت کمک بهتر به مددجویان و نیازمندان استفاده کنیم.

وی با اشاره به گونه‌های مختلف خیر جمعی و حمایت از مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی، تصریح کرد: پزشکان نیز در این خیر جمعی حضور دارند و ما می‌توانیم از ظرفیت آنها نیز برای ارائه خدمات درمانی استفاده کنیم.

وی به ساخت مسکن و ایجاد اشتغال برای جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: این موارد نیز از گونه‌های جدید خیر جمعی سازمان هستند که متناسب با شرایط افراد اجرا خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مفهوم مشارکت تنها به دادن پول خلاصه نمی‌شود، گفت: ما بنا داریم با راه‌اندازی سایتی شرایطی را فراهم کنیم که خیرین در نحوه هزینه‌کردها و کمک‌هایشان به مددجویان سازمان بهزیستی نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به خروج 3 هزار نفر از فرزندان تحت پوشش بهزیستی در سال گذشته از مراکز این سازمان، بیان داشت:‌ ما بنا داریم با برنامه‌ریزی دقیق و مدون شرایطی را فراهم کنیم که پس از ترخیص نوجوانان و کودکان، حمایت‌ از این افراد ادامه پیدا کند.

ربیعی با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی و زنانه‌شدن آسیب‌ها در کشور، اظهار داشت:‌ در حال حاضر نسبت طلاق به ازدواج و مصرف اعتیاد در کشور افزایش یافته است و شاهد هستیم که مصرف اعتیاد به سمت صنعتی‌شدن و استفاده از داروهای جدید است.

ربیعی در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران جهت درمان و حمایت از معتادان، اضافه کرد:‌ بنا داریم بخشی از خیر جمعی را در مراکز ترک اعتیاد و ساماندهی و درمان افراد معتاد برقرار کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به حذف یارانه افراد ثروتمند اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از حذف یارانه‌ها در جهت حمایت از مددجویان، معلولان و تامین مسکن و ایجاد اشتغال آنها استفاده می‌شود.


 اخبار اجتماعی  -   ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------