مشکل بیمارستان‌ها در خرید دارو و تجهیزات به‌دلیل بدهی بیمه‌ها



اخبار,اخباراجتماعی , بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها

معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تاکید بر جدیت این وزارتخانه بر ادامه طرح تحول نظام سلامت با وجود برخی مشکلات اعتباری، در عین حال بر وصول به‌موقع مطالبات بیمارستان‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر تاکید کرد.

دکتر محمد آقاجانی در گفت‌وگو با ایسنا ، در پاسخ به برخی مباحث مطرح شده در مورد مشکلات اعتباری طرح تحول نظام سلامت، گفت: دولت یازدهم طرح تحول نظام سلامت را با هدف کاهش پرداختی مردم از سال 93 آغاز کرده و در سال 94 نیز با قوت آن را ادامه خواهد داد.

وی به بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها اشاره و اظهار کرد: اما برای اداره بیمارستان‌ها وصول به موقع مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر بویژه سازمان‌های بیمه‌گر پایه بسیار ضرورت دارد. در حال حاضر که مردم بیش از پیش به بیمارستان‌های دولتی اقبال دارند و از خدمات آنها استفاده می‌کنند، این موضوع ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

آقاجانی با بیان اینکه در صورت عدم وصول به موقع مطالبات وزارت بهداشت و بیمارستان‌های آن از سوی سازمان‌های بیمه‌گر، بالطبع مشکلاتی در اداره بیمارستان‌ها پیش می‌آید، ادامه داد: برای مثال پرداختی به کارکنان برای ایجاد انگیزه در آنها جهت ارائه خدمات با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: همچنین بیمارستان‌ها در خرید دارو و لوازم مصرفی پزشکی که هزینه بسیار سنگینی دارند و در تهیه به موقع آنها با مشکل مواجه هستند. بنابراین هم برای ارائه خدمات هم برای تهیه دارو و لوازم و حتی برای امور روزمره بیمارستان‌ها مثل تامین انرژی و مواد غذایی، وصول مطالبات بیمه به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین منبع درآمد بیمارستان‌ها ضرورت بسیار دارد.

آقاجانی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در جهت کاهش تعرفه همراه بیماران نیز به ایسنا گفت: برای رفاه حال مردم و بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب هیات وزیران، تعرفه و هزینه همراه بیماران در سال 93 نصف شد که با همان روند در سال 94 ادامه پیدا کرده است.

وی در خصوص میزان این تعرفه ادامه داد: میزان این تعرفه بسته به نوع، درجه و نرخ هتلینگ بیمارستان‌ها متفاوت است. هتلینگ بیمارستان‌ها نیز براساس درجه آنها متفاوت بوده و هزینه همراه کسری از رقم هتلینگ بیمارستان‌هاست و براساس درجه اعتباربخشی بیمارستان‌ها متفاوت است، اما نکته مهم این است که در سال 93 این هزینه نصف شده است.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------