تهرانی‌ها هرثانیه 4برابر جریان رودخانه کرج آب مصرف می‌کنند



اخبار,اخباراجتماعی ,سرانه  مصرف  آب  در تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: طبق اعلام سازمان آب و فاضلاب، مصرف آب در تهران در هر ثانیه 37 مترمکعب است و این به این معناست که در هر ثانیه چهار برابر جریان آب رودخانه کرج در تهران آب مصرف می‌شود.

خسرو ارتقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه این میزان آب از نظر حجمی به 3.2 میلیون مترمکعب می‌رسد، اظها کرد: 33 درصد از این میزان آب از منابع آب زیرزمینی و 67 درصد از منابع آب سطحی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل بالارفتن دما در کشور در برخی سدها میزان دما تا دو درجه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است که این مساله پیامدهای خوبی را به همراه نخواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در خضوص ذخایر برفی نیز گفت: در حال حاضر هیچ ذخائر برفی وجود ندارد و ایستگاه‌ها در حال حاضر فاقد برف هستند و از آنجایی که تمامی ایستگاه‌ها تا آخر فروردین‌ماه اندازه‌گیری می‌شوند طبیعی است که تا کنون برف آن ها تمام شده باشد.

به گفته ارتقایی در فصل زراعی میزان نیاز باغات و زراعت به آب بالا میرود و همچنین میزان برداشت از بالادست سدها نیز افزایش پیدا می کند مثلا در رودخانه جاجرود فشم میگون که منطقه شهری و روستایی است و حتی در سد امیرکبیر، جاده چالوس، که مصرف باغات و کشاورزان زیاد است میزان مصرف آب افزایش می‌یابد که مساله نیازمند تدابیری در خصوص بهینه سازی مصرف آب است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در پایین دست به دلیل مشکلاتی که در کشاورزی دشت ورامین وجود داشت مجبور شدیم برای برای دومین بار در سال جاری مقداری رهاسازی آب را در منطقه ورامین پاکدشت ایجاد کنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه برای تامین آب ورامین از آب سد استفاده شده است، اظهار کرد : با وجود اینکه این مساله درست نبود اما نمی توانستیم نسبت به وضعیت کشاورزی و تامین آب آن ها بی‌تفاوت باشیم.

ارتقایی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر 50 میلیون متر مکعب آب از طریق سد کرج و شهریار و دشت ورامین پاکدشت برای بخش کشاورزی تامین شده است.


 اخبار اجتماعی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------