کرج؛پنج کشته و بیش از ۱۰ زخمی درپی توفان



اخبار,اخباراجتماعی ,طغیان رودخانه کرج

طغیان رودخانه کرج - چالوس به علت بارندگی شدید شب گذشته تاکنون ۵ کشته و بیش از ۱۰ زخمی برجای گذاشت .

سیدجلال ملکی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت: به علت بارش شدید باران شب گذشته و طغیان رودخانه در کیلومتر 18 جاده کرج ـ چالوس در محدوده جاده خور – ابهرک سیل بیش از 50 خودرو را با خود برد که تاکنون 15 خودرو پیدا شده است.

باقری با بیان اینکه تلاش نیروهای امدادی از نیمه شب گذشته برای پیدا کردن مصدومان و جان باختگان احتمالی آغاز شده و همچنان ادامه دارد بیان کرد: بیشتر این خودروها متوقف و در حالت پارک بودند. براساس برآوردهای اولیه خسارت های وارده سنگین است و اکنون به طور دقیق نمی توان میزان آن را اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز با اشاره به تشکیل ستادهای بحران استان و شهرستان کرج از شب گذشته، گفت: گروه های امدادرسان تجهیزات و آذوقه مورد نیاز را برای سیل زدگان تامین کرده اند.

*اعزام 65 نیروی امدادی به منطقه سیل زده جاده کرج -چالوس
رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در بازدید از منطقه سیل زده جاده کرج - چالوس گفت: بنابر شواهد و گزارشات محلی امکان جان باختن 2 نفر دیگر نیز وجود دارد.

وی گفت: سیل در روستاهای طالقان نیز خسارت جدی به راه ها و زمین های کشاورزی وارد کرده است.

چرخساز افزود: براساس اعلام سازمان امداد و نجات هلال احمر، سیل در منطقه سولقان، کن و شهر تهران  نیز  موجب کشته شدن یک نفر شد.

همچنین دو بالگرد امدادی به منطقه سیل زده محور کرج - چالوس اعزام می شوند و 65  نیروی امدادی هلال احمر هم به منطقه اعزام شده اند.

سیل دیشب همچنین  به 14 منزل مسکونی در حاشیه رودخانه کرج - چالوس در شهر کرج آسیب وارد کرد.

مدیر کل مدریت بحران استانداری البرز هم  گفت: در منطقه بالا طالقان نیز خسارت زیادی  به  جاده های  روستایی و مزارع وارد شده است.

همچنین 10 مصدوم سیل رودخانه کرج - چالوس به بیمارستان های مدنی و شهید باهنر کرج انتقال یافتند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز هم از باز بودن همه راه های اصلی استان خبر داد.


عباس صفری گفت: بارش شدید باران که از ساعت های پایانی دیشب شدت  گرفت، موجب بروز خسارت هایی در ارتفاعات جاده چالوس و طالقان شد.

وی گفت: هم اکنون برخی راه های روستایی از جمله گراب ، گته ده و زیاران در شهرستان طالقان و سیجان و سرزیارت در جاده چالوس با توجه به تخریب های بوجود آمده ، بسته است و تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

*وقوع بیش از 30 حادثه در پی توفان عصر دیروز در تهران
سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه این حوادث تلفات جانی نداشته است بیان کرد: این حوادث موجب خسارات مالی و ترافیک در برخی نقاط تهران شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این حوادث در شمال و شمال غرب تهران رخ داد، گفت: این تعداد، حوادثی بوده که به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شده و ممکن است حوادث، بیش از این بوده باشد.

ملکی افزود: سقوط داربست و اشیاء، ریزش کوه، قطع درخت، پارگی کابل برق و آبگرفتگی معابر از مهمترین این حوادث بوده است.

سخنگوی سازمان آتش‌ نشانی تهران گفت: در جاده برویج در منطقه 22 تهران به سمت امامزاده داوود، چند تخته سنگ سقوط کرد که موجب ترافیک و خسارت مالی به چند دستگاه خودرو شد اما خسارت جانی در پی نداشت.

سقوط داربست بر روی یک ساختمان 7 طبقه در حال ساخت که در خیابان هنگام بالاتر از خیابان فرجام نصب شده بود بر اثر توفان سقوط کرد و برای ساعاتی موجب ترافیک شدید در این منطقه شد.

مرتضی بهروز معاون منطقه 3 عملیات آتش نشانی، با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت افزود: ماموران آتش نشانی بلافاصله پس از اطلاع، به همراه عوامل پشتیبانی و تجهیزات لازم، در محل حادثه حاضر شدند و با جمع آوری داربست ها، مسیر را بازگشایی کردند.

*نجات و اسکان بیش از 50 مسافر گرفتار سیلاب در الموت
فرماندار قزوین با توجه به حادثه عصر دیروز گفت: در این حادثه  که بر اثر بارش شدید باران  و راه افتادن سیل در بخش الموت شرقی استان قزوین رخ داد، 2 نفر از کارگران یک مزرعه پرورش ماهی در روستای اوان ناپدید شدند که تلاش برای یافتن آنها ادامه دارد. همچنین در این حادثه یک زن سالمند به دلیل ترس، جان خود را از دست داد.

وی گفت: 7 خودرو نیز گرفتار سیلاب شدند که به 4 خودرو خسارات سنگینی وارد شد.

فرماندار قزوین افزود: تخریب راه ها و قطع آب آشامیدنی برخی روستاها، از دیگر خسارات های سیل دیروز به منطقه الموت شرقی است.

وی گفت: تلاش گروه های مختلف از جمله هلال احمر، راهداری و نیروی انتظامی برای رفع مشکلات مناطق سیل زده ادامه دارد.  


 اخبار  اجتماعی  -  صدا و سیما 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------