گزارش از رسوایی سولقون گیت



اخبار,اخباراجتماعی ,پروژه سولقون

در حالی که تنها چند روز از توافق به اصطلاح تاریخی می‌گذشت و تب تیترهای پرطمطراق روزنامه‌ای زنجیره‌ای در حال فروکش کردن بود و جولان و دور دور جوانان بالای شهر که با ماشین‌های لوکس خود رهایی از زیر بار تحریم‌ها را جشن می‌گرفتند، کاسته می‌شد، این بار رسوایی جدیدی برای بنفش‌ها رقم خورد.

تحقیقات میدانی خبرنگاران ما نشان می‌دهد پروژه سولقون با سخنرانی رئیس جمهور در روز ملی محیط زیست کلید خورد. وی در آن سخنرانی با گره زدن مشکل کم آبی به تحریم‌ها، حل این مشکل را در گروی رفع تحریم‌های غرب دانست که البته همان زمان هم هشدارهایی از جانب نیروهای دل نگران داده شد که متاسفانه کسی به این هشدارها وقعی ننهاد.


اما فاز دوم این پروژه همزمان با تصویب متن برجام در شورای امنیت سازمان ملل آغاز شد. نیروهای وابسته به طیف بنفش با حمایت مالی پسرعمه نوه پادشاه عربستان از چند هفته پیش جهت باروری ابرها در منطقه سولقون واقع در شمال غرب تهران برنامه ریزی کرده بودند. بر همگان مبرهن است که بارش باران آن هم با این شدت در فصل تابستان اتفاقی کاملا دور از ذهن است. اتاق فکر پروژه سولقون با استفاده از همین نکته و با توجه به وعده رئیس جمهور مبنی بر رفع مشکل کم آبی پس از رفع تحریم‌ها، زمان را برای اجرای عملی طرح مناسب دید.


« بي‌قانون» به مدارکی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد کار ساخت سایت باروری ابرهای سولقون با حمایت و نظارت مستقیم کارشناسان و مهندسان انگلیسی در کمتر از دو هفته انجام گرفت و روز یکشنبه بیست و هشتم تیر ماه با پرتاب چند موشک به سمت ابرها کار خود را آغاز کرد. هدف از طراحی این پروژه القای خوشی‌های پساتحریم و جنگ تبلیغاتی به نفع امضای توافقنامه در بین شهروندان بود.

 

حتی روزنامه‌های زنجیره‌ای تیترهای خود را از قبل آماده کرده بودند: «سلام جهان و باران به ایران»، «اشک شوق ابرها برای توافق تاریخی»، «نخسین نشانه رفع تحریم‌ها از آسمان رسید»، «باران رحمت توافق»، «تحریم از قفس پرید: پرواز ابرها بر فراز تهران» و ... تنها بخشی از تیترهایی هستند که روزنامه‌های زنجیره‌ای آماده کرده بودند به خورد مخاطبان خود دهند. غافل از اینکه اتکا به نیروهای غیربومی جهت باروری ابرها این بار به قیمت جاری شدن سیل در سطح وسیعی از کشور به مرکزیت سایت سولقون و وارد آمدن خسارات جانی و مالی زیادی به هموطنان نشد. گردانندگان پروژه سولقون که پس از این حادثه دستپاچه شده بودند توپ را به زمین هواشناسیِ تحت مدیریت خودشان انداختند که آنها نیز مطابق یک سناریو زیرکانه عدم پیش بینی درست وضعیت هوا را با مسئله پارازیت‌ها گره زدند. ‌


 اخبار  اجتماعی  -  قانون 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------