مرگ ۶۶۶ معتاد در ۳ ماه



اخبار,اخباراجتماعی  ,مرگ متوفیان سوء مصرف مواد

در ۳ ماه نخست سال جاری آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر در کشور با رشد ۵.۴ درصدی مواجه بود و ۶۶۶ نفر در این مدت به علت سوءمصرف مواد جان باختند.

به گزارش فارس، پزشکی قانونی اعلام کرد: در مدت 3 ماه گذشته 666 نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست دادند این در حالی است که آمار تلفات سوءمصرف مواد در مدت مشابه سال قبل 632 نفر بوده است.

در سه ماهه ابتدایی سال جاری از کل تلفات سوءمصرف مواد 596 نفرمرد و 70 نفر زن بودند. در این مدت استان‌های تهران با 186، خراسان رضوی با 90 و اصفهان با 48 فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات سوءمصرف مواد  را داشته‌اند.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته دلایل مرگ متوفیان سوء مصرف مواد در 347 مورد مسمومیت حاد، 220 مورد عوارض طولانی مدت و 99 مورد مرگ ناشی از مصرف مواد روان‌گردان گزارش شده است.

در خرداد ماه امسال نیز 214 مرد و 23 زن بر اثر سوءمصرف مواد در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

آمار مرگ های ناشی از سوءمصرف مواد در کشور از سال 1386 تا 1392 با روندی نزولی مواجه بود. اما از سال گذشته این آمار سیری افزایشی در پیش گرفت به نحوی که آمار کلی تلفات اعتیاد با در سال 1393 نسبت به سال قبل از آن رشد یک درصدی و آمار تلفات اعتیاد در زنان با رشد 28.3 درصدی مواجه شد. در سال جاری نیز این آمار همچنان روند افزایشی دارد.


 اخبار اجتماعی  - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------