قوانین برخورد با زمین‌خواری کهنه‌ شده‌اند



اخبار,اخباراجتماعی  , زمین خواری

یک وکیل دادگستری گفت: قانون اخص و تأثیرگذاری در برخورد با زمین‌خواران نداریم و سودجویان به راحتی از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند.

جعفر اجلالی در گفت‌وگو با  ایسنا  منطقه ایلام، در مورد قانون برخورد با زمین‌خواری اظهار کرد: متاسفانه قانون اخص و پشیمان کننده‌ای برای برخورد با متخلفان و زمین‌خواران نداریم و افراد سودجو از این فرصت استفاده کرده و به راحتی اراضی ملی و منابع طبیعی را تصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمین‌خواران چنان گستاخ شده‌اند که تصرفات غیرقانونی به کوه‌خواری هم رسیده است، افزود: قوانین برخورد با زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی کهنه‌ شده‌اند. برای مثال آیا جریمه 20 هزار تومانی برای یک زمین‌خوار کافی است؟

اجلالی ادامه داد: زمین‌خواری به‌شدت جامعه را تحت تاثیر قرار داده و اثرات جیران ناپذیری بر روی محیط‌ زیست دارد. برخورد و جلوگیری از زمین‌خواری و کوه‌خواری نیازمند قوانین به‌روز و قاطع است و نباید تصویب قانون در این زمینه در راهروهای مجلس گیر کند، بلکه سریع تصویب و به مرحله اجرا گذاشته شود تا قضات با دست بازتری بتوانند برخورد کنند.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه گاهی اوقات در زمین‌خواری مجریان و کارکنان برخی ادارات مربوطه کم‌کاری و یا از وظیفه قانونی خود قصور می‌کنند، خاطرنشان کرد: در راس اداراتی که در راستای مبارزه با پدیده زمین‌خواری درگیر هستند باید افرادی توانمند و نترس قرار گیرد تا بتوان بدون اغماض برخورد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به دغدغه مقام معظم رهبری در راستای مبارزه با زمین‌خواری به معنای واقعی جامه‌ عمل پوشانده شود، تصریح کرد: ضروری است مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای تصویب سریع قوانین جدید برای برخورد با زمین‌خواران وارد عمل شود.


  اخبار اجتماعی - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------