اینجا پناهگاه گربه‌هاست که با صاحبش و حیوانات داخلش سوخت/ آتش‌سوزی پناهگاه حیوانات اشتهارد عمدی بود؟



  صبح دیروز خبر آتش گرفتن پناهگاه حیوانات آسیب دیده در استان البرز و فوت زنی که سال ها زندگی اش را وقف این کار کرده بود، میان خبرهای ریز و درشت گم شد.

 به گزارش خبرآنلاین؛ شعله رئوفی 60 ساله، بعد از اینکه 10 سال برای درمان و زندگی تازه بخشیدن به حیوانات بی پناه و آسیب دبده تلاش کرد، صبح دیروز در یک آتش سوزی که در محل زندگیش در همان پناهگاه رخ داد، همراه 200 قلاده از گربه های در حال درمان، جانش را از دست داد.

پناهگاه شعله رنوفی که به پناهگاه گربه های جانان مشهور بود، در 24 کیلومتری شرق اشتهارد قرار داشت. به گفته رامونا دهقان، مدیر روابط عمومی شهرداری اشتهارد آتش سوزی ساعت 6 صبح به جان خانه رئوفی در این پناهگاه افتاد و مهار آن سه ساعت زمان برد.

یوسف علی میرزا مسوول ایستگاه آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری اشتهارد البرز هم گفت: «در این حادثه یک زن 60 ساله که کار نگهداری و درمان گربه های آسیب دیده را بر عهده داشت ، براثر استنشاق دود و خفگی جان باخت.»

در حالی که آتش نشانی اعلام کرده علت حادثه در حال بررسی است، شایعه هایی در شبکه های مجازی مبنی بر عمدی بودن این حادثه دست به دست چرخید. خیلی ها از تهدید هایی می گفتند که از مدتی پیش شعله رئوفی با آنها دست و پنجه نرم می کرد.

مساله ای که شهرام مهاجر وکیل خانواده رئوفی هم آن را تایید می کند و می گوید: «خیلی ها خانم رئوفی را تهدید می کردند؛بعضی همسایه ها و کسانی که با امداد رسانی به حیوانات مخالف بودند. البته تهدیدها بیشتر در حد شکایت و بستن پناهگاه بود و نه آتش زدن آن. ما منتظر بررسی پرونده هستیم و فعلا نمی توانیم درباره علت دقیق حادثه یا عمدی بودن آن اظهار نظر کنیم. اینجا منطقه ای پرت و دور افتاده از شهر است. امروز فقط به کلانتری مراجعه کردیم که گفتند پرونده را آگاهی پیگیری می کند و منتظر دستور قاضی پرونده برای بررسی بیشتر هستند. اما گزارش های اولیه آتش نشانی نشان می دهد به علت اتصالی برق این اتفاق افتاده است.»

آتش سوزی در خانه پیش ساخته ای رخ داده که شعله رئوفی در آن زندگی می کرد. ساختمان اصلی پناهگاه آسیب ندیده اما 200 گربه ای که نیاز به درمان داشتند و در این خانه زندگی می کردند براثر خفگی ناشی از استنشاق دود و آتش سوزی تلف شده اند. در این پناهگاه حدود 350 گربه و 12 سگ آسیب دیده نگهداری می شدند و مریم صانعی از دوستان و همکاران رئوفی و از فعالان حقوق حیوانات می گوید: «الان حدود 100 گربه و سگ ها باقی مانده اند که باید برای نحوه نگهداری و رسیدگی به آنها تصمیم گیری شود. گربه هایی که تلف شده اند دوره درمان را طی می کردند تا پس از بهبودی به داخل پناهگاه بروند.»

به گفته مهاجر شدت آتش سوزی آنقدر زیاد بوده که حیوانات نتوانستند از درهای مخصوصی که در خانه برایشان تعبیه شده بود فرار کنند و شعله رئوفی هم در اتاق خودش بین آتش محاصره شده و بر اثر خفگی جانش را از دست داد.

بسیاری از حامیان پناهگاه پس از شنیدن خبر این اتفاق به پناهگاه رفتند و سعی کردند سرو سامانی به آن و حیوانات باقی مانده بدهند و در واقع کار رئوفی را زمین نگذارند.

شعله رئوفی از 10 سال پیش کار امداد رسانی به حیوانات آسیب دیده را آغاز و از 4 سال پیش پناهگاه جانان را با هزینه شخصی در اشتهارد راه اندازی کرد. این پناهگاه محل نگهداری گربه هایی که به دلایل مختلف آسیب دیده و معلول بودند و به گفته شهرام مهاجر امیدی به زنده ماندن بسیاری از آنها نبود اما رئوفی تلاش می کرد زندگی تازه ای برایشان فراهم کند.

هزینه درمان، نگهداری از این حیوانات و اداره کردن پناهگاه به ماهی 20 تا 25 میلیون تومان می رسید که با هزینه شخصی رئوفی و کمک حامیان تامین می شد. کاری سخت که با بی مهری بعضی از مردم به این کار خداپسندانه، سخت تر هم می شد. اما رئوفی تا لحظه آخر از کارش دست نکشید. حالا با درگذشت شعله رئوفی بسیاری از حامیان و فعالان حقوق حیوانات منتظر تصمیم گیری برای این پناهگاه و حیواناتش هستند.

اخبار,اخباراجتماعی ,آتش گرفتن پناهگاه حیوانات آسیب دیده

 

اخبار,اخباراجتماعی ,آتش گرفتن پناهگاه حیوانات آسیب دیده

 

اخبار,اخباراجتماعی ,آتش گرفتن پناهگاه حیوانات آسیب دیده

 

اخبار,اخباراجتماعی ,آتش گرفتن پناهگاه حیوانات آسیب دیده

 

اخبار,اخباراجتماعی ,آتش گرفتن پناهگاه حیوانات آسیب دیده

 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------