علت حادثه آتش سوزی مرکز نگهداری حیوانات مشخص شد



اخبار,اخباراجتماعی ,محل نگهداری حیوانات معلول

حادثه آتش‌سوزی در محل نگهداری حیوانات که زن مهربانی را به کام مرگ فرو برد، عمدی نبوده است.

حسینی کارشناس آتش‌نشانی  گفت: این حریق به خاطر اتصال برق در محل زندگی قربانی حادثه رخ داد و عمدی در کار نبود.

حوالی ساعت 6 صبح روز شنبه، شعله رئوفی زنی که اقدام به نگهداری بیش از 200 گربه در حیاط خانه باغ خود کرده بود به علت وقوع حریق در خانه‌اش جان خود را از دست داد. ساعاتی پس از این حادثه خانواده و نزدیکان این زن با حضور افرادی در محل حادثه روبه‌رو شدند که اقدام به آوردن غذا و آب به این محل کرده که در پیگیری آنان مشخص شد فراخوانی در شبکه‌های مجازی و اجتماعی به این منظور منتشر شده است.


امیر آموزگار، پسر خانم رئوفی در این‌باره گفت: مادر من بر حسب علاقه‌ای که داشت اقدام به نگهداری بیش از 200 گربه کرده و حتی برای اینکه مزاحمتی برای دیگران ایجاد نشود به خانه باغی در کرج نقل مکان کرده بود. او با علاقه و هزینه شخصی از این حیوانات نگهداری می‌کرد، تا اینکه صبح شنبه به علت وقوع حریقی در محل زندگی‌اش جان باخت و متأسفانه پس از آن انتشار فراخوانی برای کمک از سوی برخی افراد، ما را به دردسر انداخت. این پسر داغدیده گفت: در برخی شایعات نیز آمده بود پناهگاه گربه‌ها دچار حریق شده که این موضوع نیز صحیح نیست.


او با بیان اینکه ما نیازی به کمک دیگران نداریم و این فراخوان تنها برای ما که بتازگی مادر خود را از دست داده‌ایم ایجاد مزاحمت می‌کند، اظهار کرد: مادرم مشکلی به لحاظ مالی نداشت و پس از مرگ وی هم مسئولیت نگهداری از این گربه‌ها به افراد دیگری که پیشتر برای نگهداری از این حیوانات با مادرم همکاری داشتند واگذار خواهد شد.


آموزگار درعین حال از پیگیری حقوقی برای برخورد با کسانی که اقدام به راه‌اندازی چنین کمپین و انتشار اخباری از این دست در فضای مجازی کرده‌اند، خبر داد و افزود:‌ ما هیچ کمپینی برای این موضوع تشکیل نداده‌ایم و ضمن قدردانی از شهروندانی که قصد کمک به این حیوانات را داشتند از آنها می‌خواهم از مراجعه به محل زندگی مادرم خودداری کنند.

ثبت مجوز مرکز نگهداری از حیوانات
شهرام مهاجر وکیل حقوقی شعله رئوفی به شوک گفت: با وجود اینکه براساس قوانین ایران، نگهداری و حمایت از حیوانات معلول و آسیب‌دیده شهری از سوی یک فرد در ملک شخصی خود نیازمند هیچ مجوزی نیست با این حال خانم رئوفی محل نگهداری حیوانات و گربه‌ها را به عنوان پناهگاه حیوانات در اداره ثبت شرکت‌ها با نام پناهگاه حیوانات رئوفی به ثبت رسانده بود.
نام این پناهگاه به عنوان یک مؤسسه غیرتجاری ثبت شده است.


وی ادامه داد: در این راستا جهاد کشاورزی، دامپزشکی و محیط‌زیست اشتهارد نیز در جریان فعالیت این پناهگاه بودند با اینکه نگهداری حیوانات معلول کاری غیرقانونی نیست ولی با این حال این مرکز دارای شماره ثبت است.


این حقوقدان گفت: متأسفانه چنین کارهای انساندوستانه‌ای همچنان ناشناخته است و باور اینکه یک شخص زندگی‌اش را وقف حیوانات معلول کند تا بهبود پیدا کنند برای خیلی‌ها سخت است. وی در ادامه با افسوس گفت: این زن 60 ساله برای حیات و زندگی دوباره حیوانات آسیب‌دیده، خانه و زندگی‌اش را رها کرد و برای رهایی از نگاه‌های تحقیرکننده افراد جامعه به دل بیابان پناه برد تا بتواند رفتار انساندوستانه‌اش را ادامه دهد هر چند که همین دوری باعث شد تا با بروز مشکل هیچ‌کس نتواند به دادش برسد و نجاتش دهد.


وی درباره این زن مهربان گفت: تا جایی که من اطلاع دارم خانم رئوفی به حیوانات علاقه‌مند بود و به حمایت آنان می‌پرداخت اما وقتی در شهر از سوی افراد دیگر مورد تحقیر قرار گرفت، تصمیم گرفت مکانی را تأسیس کند تا جان دوباره‌ای به حیوانات آسیب‌دیده از جمله گربه، سگ، پرندگان و... بدهد.


هر چند که اهالی این روستا و تعدادی از کارکنان این مرکز هم بارها به وی اعتراض کرده و مهربانی‌های او را نمی‌دیدند. شاید اگر ارگان‌هایی مانند محیط‌‌زیست و دامپزشکی از این زن حمایت می‌‌کرد هرگز این اتفاق رخ نمی‌داد و امیدوارم این حادثه غیرعمدی بوده باشد چرا که خانم رئوفی همه زندگی‌اش را وقف این کار کرده بود و مرگ ناگهانی وی داغ سنگینی را در سینه خانواده و عزیزانش گذاشت.


وی گفت: در این پناهگاه 14 سگ و حدود 250 گربه نیز تحت حمایت بودند و این زن به تنهایی آمپول، سرم، قطره و... حیوانات را فراهم می‌کرد تا هر چه سریع‌تر حال این حیوانات خوب شود اما این آتش‌سوزی مرگبار همه چیز را از بین برد.

 

 اخبار اجتماعی - ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------