پدیده گرد و خاک میهمان جنوب و شرق کشور



اخبار,اخباراجتماعی ,هواشناسی

پدیده گرد و خاک برای دومین روز متوالی در آبادان و خرمشهر و در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان شدت گرفت.

به گزارش  صدا و سیما، رییس سازمان هواشناسی استان خوزستان گفت: با ورود توده گرد و خاک از کشور عراق در ساعت های آینده شاهد کاهش دید و افزایش آلودگی در اغلب شهرهای استان بویژه شهرهای آبادان و خرمشهر خواهیم بود.

آقای بهادری افزود:هم اکنون دمای هوا در شهرهای آبادان و خرمشهر بیست و نه درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته پنج درجه کاهش دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت: میزان آلودگی و غلظت گرد و خاک در آبادان و خرمشهر هم اکنون با چهارصد و شصت و نه میکروگرم بر متر مکعب سه برابر حد مجاز ارزیابی می شود.

سید احمد موسوی آزاد با بیان اینکه میزان آلودگی هوا در طول روز افزایش خواهد یافت افزود: روز گذشته میزان آلودگی هوا در منطقه ده برابر حد مجاز گزارش شده بود.

وی از شهروندان بویژه سالمندان و کودکان خواست در صورت ضرورت از منزل خوارج شوند.

 وزش باد و گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان
وزش باد و  گرد و خاک از امروز  در  نواحی شمالی  سیستان و بلوچستان شدت گرفت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: سرعت طوفان در منطقه فرودگاهی زابل و زهک امروز به70 کیلومتر برساعت رسید و شعاع دید در زهک به 700 متر و در زابل به 3000 متر کاهش یافت.

ملاشاهی میزان غلظت ریزگردها را 211 میکرو گرم و شرایط هوایی را ناسالم اعلام کرد.

وی گفت: این طوفان تا فردا ادامه دارد و از جمعه از شدت آن کاسته می شود و  تا اواسط هفته آینده باد و گرد و خاک با شدت کمتری در این منطقه حکمفرما خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان برای نواحی شرقی و مرکزی استان  افزایش غبار و باد و گرد و خاک و برای ارتفاعات مرکزی و جنوبی افزایش ابر را پیش بینی کرد.

از فردا تا اوایل هفته آینده رعد و برق ، رگبار باران و احتمال تگرگ و تند باد هم برای نواحی جنوبی استان دور از انتظار نیست .

 اخبار اجتماعی  - صدا و سیما 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------