توقيف خودروي بدحجاب‌ها



اخبار,اخباراجتماعی ,توقيف خودروي بدحجاب‌ها

اما شروع ماه مهرباني، گاهي با نامهرباني‌هايي همراه است كه با توجه به اينكه بعضي از آنها عمري چندساله دارند، به نظر مي‌رسد پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي خود را براي مقابله با آنها آماده كرده است و از هم اکنون هشدار و اخطار‌ها داده مي‌شود تا بعدا گلايه‌اي از سوي كسي نباشد.

 راننده سرويس دختران، زن باشد
روز گذشته، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: امسال نيز براي هماهنگي سرويس‌هاي مدارس جلسات مختلفي با مسئولان مربوطه برگزار شد و تصميماتي نيز در اين زمينه اتخاذ شد. سيد تيمور حسيني با بيان اينكه امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته جابه‌جايي دانش‌آموزان تنها با خودروهاي داراي برچسب سرويس مدارس و مورد تاييد سازمان تاكسيراني انجام خواهد شد، درباره شرايط خودروي سرويس مدرسه گفت: در صورتي كه بيش از پنج سال از ساخت خودروي سرويس مدرسه گذشته باشد اين خودروها حتما بايد برگه معاينه فني معتبر داشته باشند،

 

همچنين داشتن بيمه‌نامه شخص ثالث، بيمه‌نامه سرنشين و نداشتن هرگونه عيب و نقص از ديگر الزامات سرويس مدرسه است. او درباره شرايط راننده نيز گفت: راننده حداقل بايد 23 سال سن داشته و داراي گواهينامه سلامت و سوءپيشينه باشد، متاهل بودن نيز از ديگر الزامات براي يك راننده سرويس مدرسه است. او با تاكيد بر اينكه خانواده‌ها نبايد خارج از دستورالعمل و از خودروهاي غيرمجاز، شخصي و... براي انتقال فرزندانشان به مدرسه استفاده كنند، گفت: پليس برابر قانون با سرويس‌هاي غيرمجاز مدارس برخورد كرده و علاوه بر اينكه خودرو توقيف خواهد شد، راننده متخلف نيز 40 هزار تومان جريمه مي‌شود.

 

حسيني درباره تخلفات رانندگان سرويس‌هاي مدارس نيز اظهار كرد: برابر قانون اگر راننده سرويس مدرسه براي بار سوم مرتكب تخلفات حادثه‌ساز شود دفترچه وي باطل شده و صلاحيت لازم براي رانندگي سرويس مدرسه را نخواهد داشت.

 

به گفته او سرعت غيرمجاز، عدم رعايت حق تقدم و عبور از چراغ قرمز سه تخلف حادثه‌سازي است كه پليس با آن برخورد خواهد كرد. حسيني در بخش ديگري از سخنانش درباره شرايط لازم براي راننده سرويس مدارس دخترانه خاطرنشان كرد: راننده سرويس مدارس دخترانه اعم از ابتدايي و دبيرستان حتما بايد زن باشد و اين موضوع الزامي است اما درباره ميني‌بوس‌ها راننده مي‌تواند مرد باشد به شرط اينكه يك مربي خانم و فرد مورد تاييد مدرسه در ميني‌بوس حضور داشته باشد.

 

ضمن اينكه راننده ميني‌بوس نيز حتما بايد شرايط مربوط به راننده سرويس‌هاي مدارس را كه در ابتداي نشست گفته شد، داشته باشد. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران در بخش ديگري از سخنانش از توقيف خودروي رانندگان بدحجاب و كشف حجاب كرده، در سطح معابر پايتخت خبر داد. حسيني درباره برخورد پليس با بدحجابي يا كشف حجاب سرنشينان يا رانندگان خودروها اظهار كرد: اگر فردي داخل ماشين حجاب بد و زننده‌اي داشته باشد يا كشف حجاب كند، طبق قانون وسيله نقليه‌اش توقيف خواهد شد اما در حال حاضر جريمه نقدي براي آن وجود ندارد. به گزارش ايسنا، او درباره اينكه خودروي اين افراد چه مدت توقيف خواهد شد نيز گفت: ما پرونده اين افراد را به پليس امنيت و مقام قضائي خواهيم داد و در اين شرايط است كه بايد ديد چقدر موضوع زمان بر خواهد بود و پس از آن با دستور مقام قضائي خودرو ترخيص خواهد شد. 


 برخورد با موتورسواران مزاحم
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي درباره اينكه ديده شده برخي از جوانان به وسيله موتورسيكلت اقدام به ايجاد مزاحمت براي دانش‌آموزان به ويژه دختران مي‌كنند، گفت: «به همين منظور نيز از ابتداي مهرماه طرح برخورد با مزاحمت موتورسواران در مقابل مدرسه‌هاي دخترانه را خواهيم داشت و با اين افراد به جد برخورد خواهد شد.» مزاحمت‌هايي كه كنار مدارس رخ مي‌دهد همواره يك معضل بزرگ بوده كه اين روزها با صورت‌هاي جديدي كه اين مزاحمت‌ها پيدا كرده‌، نگراني درباره آنها افزايش یافته است.

 

امروزه موتورسوارهاي مزاحم علاوه بر مشكلاتي كه براي دختران ايجاد مي‌كنند، به فروش مواد مخدر نيز مي‌پردازند و اين مساله به حدي رواج داشته است كه چند ماه پيش، رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره تدابير پليس براي برخورد با افراد سودجويي كه در اطراف مدارس و دانشگاه‌ها اقدام به توزيع مواد روانگردان و مخدر كرده يا به بهانه‌هايي سعي در فروش اين مواد به قشر دانش‌آموز يا دانشجو دارند، گفت: ما هشدارهاي لازم را در اين زمينه به مراكز آموزشي و علمي داده‌ايم و از مسئولان آنها خواسته‌ايم كه هر نوع رفتار اين‌چنيني را به پليس گزارش دهند. همچنين خود دانش‌آموزان و دانشجويان نيز بايد هوشيار باشند و فعاليت اين افراد را به ما اطلاع دهند. خانواده‌ها نيز نقش مهمي در اين زمينه دارند و ياور پليس هستند. علي مويدي افزود: همكاري مشتركي ميان پليس و آموزش و پرورش در اين زمينه وجود دارد. 


 ناديده گرفته شدن حقوق شهروندي در جامعه
يك جامعه‌شناس در رابطه با مزاحمت‌هايي كه موتورسوران جلوی در مدارس دختران ايجاد مي‌كنند به «آرمان» گفت: باید با اینگونه مزاحمت‌ها به طور جدی برخورد شود تا شاهد بروز این نوع ناهنجاری‌ها نباشیم. اميرمحمود حريرچي با بيان اينكه دليل رواج رفتارهاي ضد اجتماعي در جامعه ناديده گرفتن حقوق شهروندي است، مي‌افزايد: به نظر مي‌رسد كه فرار از قانون و ناديده گرفتن قانون در جامعه در حال رواج پيدا كردن است.

 

او با بيان اينكه، موتورسواری كه جلوي مدرسه رفتار ضد اجتماعي بروز مي‌دهد، چندان بابت عواقب عملش نگران نيست، ادامه داد: آدم‌هايي كه رفتارهاي خلاف قانون و تبهكارانه از خود نشان مي‌دهند بايد نگران عواقبشان باشند. هر خلاف بزرگي از خلاف‌هاي كوچك شروع مي‌شود و اگر با خلاف‌هاي كوچك برخورد نشود به خلاف‌هاي بزرگتر ختم مي‌شوند. او تصريح مي‌كند: باید به این نکته مهم توجه داشت که معضلات بزرگي مانند اسيدپاشي از دل جرايم كوچك برمي‌خيزند. حريرچي تاكيد مي‌كند: به همين دليل بايد برخورد جدي با مزاحمان صورت بگیرد تا آنها جرأت تكرار جرم را نداشته باشند. 

 

 اخبار اجتماعی  - آرمان 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------