مبارزه با آفت سفيد بالك در تهران



اخبار,اخباراجتماعی ,آفت سفيد بالك

اداره فضای سبز منطقه 6 با استفاده از سموم غیر شیمیایی و کارت های آبی و زرد درصدد مبارزه با آفت سفيد بالك در قلب پایتخت است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6 ، سیدرضا خاتمی، رئیس اداره فضای سبز منطقه 6 خاطر نشان کرد: در طي سال گذشته و بدون هيچگونه سابقه قبلي ، آفت سفيد بالك در سطح تهران طغيان کرده است كه در راستاي كنترل آن اقدامات لازم صورت می پذیرد. اين در حالي است كه بر اساس سيكل زندگي آفت و تجديد نسل كوتاه مدت آن طغيان آن در سالجاري پيش بيني شده بود. لذا بر اين اساس مانيتورينگ آن در دستور كار اداره فضاي سبز قرار گرفت و ضمن انجام بازديد هاي مستمر و نصب رولهاي زرد، وضعيت آفت رصد شد.

به گفته خاتمی، تاکنون بیش از 600 کارت آبی بر روی 22 هزار اصله درخت و مقدار 21 هزار رول زرد رنگ بر درختان منطقه 6 چسبانده شده است.

وی افزود: در اين اثنا انجام آبشويي مستمر به صورت شبانه با صابونهاي گياهي انجام می شود، همزمان با افزايش جمعیت آفت علاوه بر گسترش كنترل مكانيكي از طريق نصب رولهاي زرد نسبت به شروع سمپاشي درختان توت با سموم غيرشيميايي و سازگار با محيط زيست اقدام شده است .

رئیس اداره فضای سبز منطقه 6 تصریح کرد: كاهش مصرف سموم شيميايي طي سالهاي گذشته يكي از سياستهاي كلي شهرداري منطقه 6 بوده و گامهاي مؤثري در اين رابطه برداشته شده است. تاکنون بالغ بر 140 لیتر از این سموم غیرشیمیایی استفاده شده است.
 
اخبار اجتماعی  - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------