انتقال اجساد جانباختگان تاآخر هفته/امشب ۱۵۰پیکر دیگر منتقل می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی ,وزیر بهداشت

وزیر بهداشت از انتقال همه اجساد جانباختگان حادثه منا به کشور تا آخر این هفته خبر داد و اعلام کرد امشب ۱۵۰پیکر دیگر وارد ایران می‌شود.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی پس از بازگشت از عربستان در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به خبرنگاران گفت: تا آخر این هفته همه اجساد جانباختگان به کشور منتقل می‌شود و با توجه به اینکه هویت بعضی از اجساد ناشناخته است، می‌بایست آزمایش‌های لازم بر روی آنها انجام شود.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه امشب نیز پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ پیکر از پیکرهای جانباختگان وارد کشور شود، تاکید کرد: از مسئولان سعودی خواسته‌ایم از دفن جانباختگان ایرانی در این کشور پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه همچنان در ارتباط مستقیم با وزیر بهداشت عربستان هستم و کارها را از تهران پیگیری می‌کنم، افزود: پیگیری‌های ما تا زمانی که آخرین نفر از زائران ایرانی که به عربستان عزیمت کرده‌اند بازگردند و اجساد جانباختگان تحویل شود، ادامه خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به تغییر نگاه مسئولان سعودی در روزهای گذشته نسبت به وضعیت مجروحان، مفقودان و جانباختگان ایرانی در کشور عربستان افزود: آنچه که از شواهد و قرائن بدست آمده، این است که آنها نیز آمادگی چنین فاجعه ای را نداشته و آن را پیش‌بینی نمی‌کردند؛ اما آنچه مسلم است این است که فاجعه بزرگی رخ داد که باعث بی‌آبرویی دولت عربستان شد.

هاشمی با اشاره به اینکه هویت اجساد مجهول‌الهویه در کشورمان شناسایی خواهد شد، ادامه داد: برای آن تعداد از اجسادی که نیاز به انجام آزمایش DNA داشته باشند، این آزمایش در کشور انجام خواهد شد.

وی با اشاره به زمان‌بر بودن انجام آزمایش‌های لازم برای تشخیص هویت اجساد جانباختگان مجهول‌الهویه، گفت:  ما از مسئولان سعودی خواستیم که کار شناسایی اجساد جانباختگان ایرانی در داخل کشورمان انجام شود.

وزیر بهداشت در خصوص علت بروز چنین فاجعه‌ای گفت: اجازه بدهید اول دولت عربستان به صورت رسمی علت این حادثه را اعلام کند، قطعاً ما دستگاه‌های متعددی در کشور عربستان داریم که بخواهند پیگیر علت وقوع این حاثده باشند.

 

 اخباراجتماعی  -  مهر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------