سامانه شناسایی گذرنامه‌های مفقوده و مسروقه راه‌اندازی شد



اخبار,اخباراجتماعی ,شناسایی گذرنامه‌های مفقوده

 رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از راه‌اندازی سامانه "مایند" در همه مرزهای کشور خبرداد و گفت: این سامانه حاوی ۶۰۰ میلیون رکورد بوده و به منظور شناسایی گذرنامه‌های مفقوده و مسروقه در بسیاری از کشورها فعال است

به گزارش «نسیم»، سردار مسعود رضوانی روز یکشنبه در نشست تخصصی پلیس بین الملل ناجا با قضات، با اشاره به آمار عملکرد شش ماه اخیر این پلیس افزود: در راستای اقدامات انجام شده در زمینه سامانه «مایند»، بیش از 750 مورد استعلام از بانک اطلاعاتی «اس.ال.پی.دی» در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است.

وی، شناسایی بیش از 140 گذرنامه مفقوده و مسروقه از حدود 15 کشور، دیپورت اکثریت استفاده کنندگان از گذرنامه های مفقوده و مسروقه به کشورهای مبدا و اجازه ورود به خاک ایران در برخی موارد خاص و استثنایی را از اقدامات انجام شده در سامانه «مایند» برشمرد.

رضوانی با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد شناسایی و استرداد مجرمان گفت: همکاری های خوبی با ایران در زمینه شناسایی و استرداد مجرمان انجام شده است.

به گفته وی، شناسایی بیش از 60 نفر از مجرمان ایرانی در خارج از کشور با همکاری کشورهای مربوطه، استرداد بیش از 20 نفر از مجرمان ایرانی به کشور در دو سال اخیر و استرداد بیش از 15 نفر از اتباع خارجی دستگیر شده به کشور مربوطه در دو سال اخیر، از دیگر اقدامات انجام شده پلیس بین الملل در زمینه شناسایی و استرداد مجرمان است.


اخباراجتماعی  - نسیم  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------