طوفان‌های گرد و غباری آلاینده‌های مستمر هوا محسوب نمی‌شوند



اخبار,اخباراجتماعی,میزان آلاینده‌ها  در  تهران

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طوفان‌های گرد و غباری آلاینده‌های مستمر هوا محسوب نمی‌شوند اما با در نظر گرفتن طوفان‌های گرد و غباری در سال جاری نسبت به سال گذشته 5 روز میزان آلاینده‌ها بیشتر بوده است.

سعید متصدی در گفت‌و گو با  فارس گفت: در طول سال گذشته در تهران و حتی در شهرهای کوچک که مشکل آلودگی هوای چندانی نداشتند کاهش میزان آلاینده‌ها را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در سال 93، 44 روز پاک و بیشتر نسبت به سال 92 داشتیم و اگر طوفان‌های گرد و غباری که پدیده‌های خاص هستند را کنار بگذاریم در مورد آلاینده‌های احتراقی که تأثیر زیادی بر سلامت انسان‌ها دارند هیچ مشکلی نداشتیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: اگر روزهای با طوفان گرد و غبار را کنار بگذاریم در سال 94 در مقایسه با سال 93 بهتر پیش رفتیم البته اگر طوفان‌های گردو غباری را هم در نظر بگیریم باز هم 5 روز میزان آلاینده‌ها بیشتر بوده است اما طوفان‌های گردوغباری پدیده‌هایی هستند که تحت عنوان آلاینده‌های مستمر آنها را نمی‌خوانند که در تمام مناطق دنیا هم اتفاق می افتد این موارد پدیده هستند و باید سعی کنیم اینها را مدیریت کنیم.

متصدی افزود: مدیریت کوتاه مدت این پدیده‌ها مدیریت انسان‌ها و حفاظت از انسان‌ها است اما در مورد برنامه‌های طولانی مدت هم سازمان محیط زیست برنامه‌هایی برای کاهش میزان گردو غبار در کشور دارد.

 

 اخباراجتماعی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------