روایت اشتری ازحادثه قزوین وجلسه شبانه LEZ



اخبار,اخباراجتماعی ,حسین اشتری

فرمانده نیروی انتظامی نتایج جلسه شب گذشته اجرای LEZ، حادثه قزوین، تمهیدات پلیس برای اربعین و... توضیحاتی را ارائه کرد.

 سردار حسین اشتری در حاشیه اختتامیه دوره‌های آموزشی کوثر و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این دوره با هدف ارتقای سطح مدیریتی و مهارتی مدیران و کارکنان پلیس پیشگیری ناجا برگزار شده است، گفت: استانداردسازی رفتار کارکنان، استفاده از تجهیزات نوین و به روز رسانی و آموزش کارکنان از جمله اهداف برگزاری این سلسله دوره‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تنوع ماموریت‌ها، باید همه ماموران در سطح کشور با آموزش‌های جدید آشنا باشند گفت: باید آموزش ماموران استمرار داشته باشد تا سرعت و دقت آنها افزایش یافته و شاهد کمترین خطا باشیم.

نوآوری‌های جدید در کلانتری و پاسگاه‌ها
فرمانده نیروی انتظامی درخصوص کمبود تجهیزات در پلیس پیشگیری به خصوص کلانتری و پاسگاه‌ها گفت: سعی شده هر ساله تجهیزات جدیدی به بدنه نیروی انتظامی به خصوص کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تزریق شود.

اشتری افزود: اگر اعتبارات دولتی تخصیص یابد، در آینده‌ای نزدیک شاهد نوآوری‌های جدید در کلانتری و پاسگاه‌ها خواهیم بود اما با این مقدار تجهیزات نیز سعی کرده‌ایم پاسخگوی مراجعات مردمی باشیم.

بازداشت مجرمان حادثه قزوین
وی درخصوص جزییات حادثه قزوین نیز با بیان اینکه حادثه به این شکلی که در رسانه‌ها اعلام شده، نبوده، گفت: برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها به اشتباه به این موضوع پرداخته‌اند که موجب تشویش اذهان عمومی شد که پیشنهاد می‌شود رسانه‌ها قبل از درج اخبار اطلاعات دقیق را از مراجع قضایی و انتظامی اخذ کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در اتفاق قزوین تنها یک مورد تجاوز به عنف صورت گرفته است، گفت: این خبر که گروهی مسلح با استفاده از سلاح گرم افراد را به درخت بسته و به آنها تجاوز کرده‌اند درست نیست.

اشتری با بیان اینکه در نیمه دوم شهریورماه این اتفاق رخ داد و با همکاری خوب مراجع قضایی متهمان این پرونده دستگیر شدند، گفت: این پرونده سه شاکی دارد که یک نفر از آنها به دلیل تجاوز به عنف و مابقی آنها به دلیل خفت‌گیری و سرقت از متهمان شکایت کردند که تمامی مجرمان بازداشت شدند.

تردد بدون گذرنامه زائران در اربعین، ممنوع
وی در مورد تردد زائران در اربعین نیز گفت: برای انجام مراسم اربعین حسینی پلیس تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته و گیت‌های زیادی را در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه گذاشته است به گونه‌ای که در مرز مهران شاهد افزایش 5 برابری گیت‌ها هستیم تا بررسی مدارک افراد با سرعت انجام گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مسوولان مربوطه برای افزایش حال رفاه زائران اقدامات خوبی انجام داده‌اند، گفت: زائران حتما باید گذرنامه معتبری برای عبور از مرز داشته باشند، چراکه بدون گذرنامه ترددی به آن سوی مرز نخواهند داشت.

اشتری در مورد ویزا نیز گفت: منتظر دولت عراق درخصوص ویزا هستیم چراکه ممکن است نظر خاصی درخصوص داشتن یا نداشتن ویزا داشته باشد اما هم‌اکنون داشتن ویزای عراق برای خروج از مرز الزامی است.

وی درخصوص نظارت پلیس بر فضای مجازی و تلگرام نیز گفت: اقدامات و نظارت ما بر فضای مجازی، براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و تعیین مصادیق مجرمانه است.

مصوبه جدید درباره LEZ نداریم
فرمانده نیروی انتظامی درخصوص جلسه شب گذشته مسوولان پلیس با شهردار تهران و مسوولان وزارت کشور درخصوص نهایی شدن اجرای طرح LEZ گفت: هنوز مصوبه جدیدی دراین خصوص نداریم و اجازه بدهید جلسات دیگری نیز برگزار شود اما حتما در چند روز آینده نظرات نهایی اعلام می‌شود.

اشتری با بیان اینکه پلیس هرکاری که بتواند در کاهش آلودگی هوا تاثیر بگذارد را انجام می‌دهد، گفت: ما به دنبال کاهش آلودگی هوا و تسهیل در تردد هستیم و با توجه به همکاری خوبی که بین پلیس و شهردار تهران وجود دارد، امیدواریم به توافق‌نامه‌ای در این زمینه برسیم و نتیجه آن موجب رفاه حال مردم باشد.
 
 اخباراجتماعی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------