هزینه ای که دولت به سیل‌زدگان می‌دهد چقدر است و چطور پرداخت می‌شود؟



اخبار,اخباراجتماعی ,خسارات ناشی از سیل

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور توضیحاتی را درباره میزان و نحوه پرداخت خسارت به واحدهای مسکونی حادثه دیده در سیل اخیر هشت استان کشور ارائه کرد.

اسماعیل نجار درباره خسارات ناشی از سیل در هشت استان کشور، اظهار کرد: رقم قطعی خسارات پس از ارزیابی کارشناسان اعلام خواهد شد و پس از آن نیز روند واگذاری اعتبار برای بازسازی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه توصیه ما این است که کلیه واحدها اعم از مسکونی،‌ تجاری و اداری باید بیمه شوند تا خسارتشان از طریق بیمه جبران شود، اظهار کرد: در حال حاضر برابر قانون واحدهای مسکونی شهری که دچار خسارت شده‌اند شش میلیون تومان وام بلاعوض دریافت کرده و بین 25 تا 30 میلیون تومان نیز وام کم بهره به آنان تعلق می‌گیرد.

نجار با اشاره به واحدهای مسکونی روستایی نیز خاطر نشان کرد: واحدهای روستایی نیز 5 میلیون تومان وام بلاعوض و 15 میلیون تومان وام کم بهره دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: البته این وام‌ها برای واحدهایی است که تخریب شده‌اند و واحدهایی که خسارتی به آنان وارد شده اما تخریب نشده‌اند با نظر کارشناسان مبلغی تحت عنوان وام به آنان تعلق خواهد گرفت.

نجار در خاتمه همچنین اظهار کرد: طبق قانون حدود دو هفته برای ارزیابی و بررسی میزان خسارت زمان داده شده اما تلاش کارشناسان مختلف این است که سریعتر میزان قطعی خسارات را ارزیابی کرده تا در روند تخصیص اعتبار نیز سرعت لازم به وجود بیاید.


اخباراجتماعی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------