پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده



اخبار,اخباراجتماعی, هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به تشدید بارش امروز و فردا (یکشنبه) در استان‌های ساحلی خزر، از کاهش 8 تا 15 درجه‌ای دما در شمال شرق کشور و بارش برف و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، با استقرار سامانه بارشی فعال در کشور، امروز در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی، شمال شرق و به صوت پراکنده در شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با تقویت بیشتر جریان‌های شمالی و ریزش هوای سرد، ضمن تشدید بارش طی امروز و روز یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی این مدت حدود 5 تا 7 درجه و در شمال شرق کشور حدود 8 تا 15 درجه برآورد می‌شود، در مناطق کوهستانی شمال غرب، دامنه‌های البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز در شمال اصفهان و غرب خراسان رضوی بارش‌ها شدت خواهد داشت، اظهار کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه از شدت فعالیت سامانه در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی کاسته می‌شود ولی درسواحل دریای خزر، بویژه در سواحل مرکزی و غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق برخی مناطق مرکزی و شرق و جنوب شرق و به صورت پراکنده در شمال غرب کشور بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از امشب و طی روز یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران نیمه ابری، در شهرهای جنوبی وزش باد شدید، اوایل شب رگبار و رعد و برق و احتمال بارش برف در ارتفاعات با بیشینه و کمینه دمای 19 و 9 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان استان در روز یکشنبه، نیمه ابری گاهی ابری، بارش باران در شهرهای جنوبی، وزش بادشدید، در ارتفاعات بارش برف و در روز دوشنبه، نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران، گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش برف با بیشینه و کمینه دمای 12 و 5 و 9 و 4 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------