دسته‌بندی و شناسنامه‌دار شدن مدارس



اخبار,اخبار اجتماعی ,شناسنامه‌دار شدن مدارس

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش برای مناطقی از جمله استان هرمزگان که با پراکندگی جمعیت روبه رو هستند برنامه ویژه‌ای دارد.

محمد دیمه ور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خلیج فارس در رودان، افزود: نرخ گذر دانش آموزان از ابتدایی به راهنمایی در بحث ایجاد مدارس در روستاها مهم و تاثیرگذار است و در مناطقی از جمله شهرهای هرمزگان که پراکندگی جمعیت وجود دارد و نرخ گذر نیز پایین است مجبور به استفاده از طرح‌های جایگزین خواهیم بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح روستا مرکزی در یازده استان کشور از جمله استان هرمزگان گفت: اجرای طرح روستا مرکزی، استفاده از سرویس ایاب و ذهاب و برپایی مدارس شبانه روزی از جمله طرح‌های قابل اجرا در مناطقی با نرخ گذر پایین است.

دیمه ور در خصوص احیا و بازسازی مدارس در استانهای محروم با حداقل هزینه های ممکن نیز گفت: وظیفه اصلی این کار بر عهده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است و این سازمان اطلاعات به روزی از مدارس در دست دارد و شناسنامه‌ای را نیز برای مدارس تهیه کرده است.

وی تصریح کرد: مدارس کشور براساس استحکام و قدمت و دیگر اطلاعات دسته بندی شدند و سازمان نوسازی مدارس نیز با اولویت های خاص این مدارس را تجهیز و نوسازی می کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: مدارسی که دچار فرسودگی شدند با مقاوم سازی احیا می شوند و مدارسی نیز که عمر مفید آنها تمام شده است تخریب و نوسازی می شوند.

دیمه ور با اشاره به تصویب طرحی در مجلس به منظور اختصاص بودجه جهت تجهیز و نوسازی مدارس گفت: طرح تخریب و نوسازی مدارس در مجلس تصویب شده است و مدارس براساس اطلاعات شناسنامه‌ای در اولویت تخریب و نوسازی قرار می گیرند.

وی با اشاره به مشارکت دولت و مجلس در این طرح خاطر نشان کرد: به منظور تخریب و نوسازی مدارس کل کشور اعتباری معادل 700 میلیارد تومان اختصاص یافته است که مدارس تخریبی با اولویت بندی نوسازی می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت کمک خیرین در بحث نوسازی مدارس نیز گفت: خیرین مدرسه ساز حتما نباید در یک استان فعالیت کنند و فعالیت آنها باید به صورت کشوری باشد.

دیمه ور با اشاره به اینکه 90 درصد از خیرین مدرسه ساز در استان سیستان و بلوچستان خارج از این استان هستند افزود: ما تلاش می کنیم که خیرین سطح کشور را به سمت مناطق محروم روانه کنیم و اطلاعات مدارس تخریبی را در اختیار آنها قرار می دهیم.

وی درباره اختصاص طرحی ویژه از سوی وزارت آموزش و پرورش برای استان هرمزگان نیز گفت: طرح کامل کردن پوشش تحصیلی در سال جاری و سال آینده خاص و ویژه استان هرمزگان اجرا می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استان هرمزگان دانش آموزان بیرون از مدرسه زیادی دارد خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح پوشش تحصیلی در هرمزگان کامل می شود و دانش آموزانی که بیرون از مدرسه هستند و بازماندگان از تحصیل حمایت و به مدارس منتقل می شوند.

دیمه ور اجرا شدن این طرح را برای حوزه آموزش و پرورش هرمزگان بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش برای اجرا شدن این طرح برنامه و توجه ویژه‌ای دارد و با اجرا شدن این طرح ضریب آموزش و تعداد افراد آموزش دیده در هرمزگان افزایش می‌یابد.

 

 اخبار  اجتماعی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------