مخدرهای "صوتی" در راهند!



اخبار,اخبار اجتماعی ,  مخدرهای صوتی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه، وجود مخدرهای "صوتی" را در کشور دور از ذهن ندانست.

علی شمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: تاکنون موردی از مخدرهای صوتی را ندیده‌ام، اما در مورد آن شنیده‌ام و قطعا زمانی که راجع به موضوعی شنیده‌هایی وجود دارد نمی‌توان وجود آن را انکار کرد و به نظر وجود این نوع مخدرهای صوتی در کشور دور از ذهن نیست.

وی افزود: با پیشرفت سریعی که مدرنیته دارد، تاکنون 540 نوع ماده مخدر به بازار آمده و وجود مخدرهای صوتی در کشور هم دور از ذهن نیست. آنچه که در مورد این نوع مخدرها می‌دانیم این است که متاسفانه آهنگ‌هایی طراحی شده‌اند که گوش دادن به آنها حالتی را در فرد ایجاد می‌کند و نوع تاثیرگذاری آن روی مغز به مانند تاثیرگذاری مواد مخدر است. این نوع آهنگ‌ها با ارتعاش و امواج خاصی که تولید می‌کنند تاثیری مشابه مواد مخدر روی مغز دارند و فرد را وسوسه و تحریک می‌کنند که به این آهنگ‌ها باز هم گوش بدهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با اشاره به تغییر الگوی مصرف بین معتادان هر چند وقت یکبار، اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در اثر گوش دادن به این آهنگ‌ها فرد بعد از مدتی به سمت مصرف سایر مواد مخدر نیز گرایش پیدا کند.

وی با اشاره به فتوای مراجع در خصوص حرام بودن آهنگی که انسان را از حالت عادی خارج کند، گفت: آهنگ‌های معمولی نیز تا حدی روی انسان تاثیر می‌گذارند، اما تاثیر این آهنگ‌‎ها به مراتب بیشتر بوده و فرد را کاملا از حالت عادی خارج می‌کند.


 اخبار  اجتماعی  -  ایسنا 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------