شیر و دوغ شتر ارزش دارویی دارد



اخبار,اخبار اجتماعی ,فرآورده‌های لبنی شتر

 ‌مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، از ارزآوری 25 هزار دلاری دوغ شتر از طریق صادرات چمدانی از سمنان به خارج از کشور خبر داد.

محمد سعیدی در گفت‌وگو با (ایسنا)، منطقه سمنان‌، با بیان اینکه استان سمنان از جمله استان‌های شترخیز کشور است، اظهار کرد: افزون بر 13 هزار نفر شتر در سطح استان سمنان وجود دارد.

وی، با بیان اینکه شتر از منظر پدافند غیرعامل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: شتر بواسطه امکان زیست در بیابان‌های بی‌آب و علف و غیرقابل چرا همواره یکی از مولفه‌های موثر در امنیت جمعیت انسانی است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، با اشاره به کویری بودن بخش اعظم گستره جغرافیایی استان سمنان، افزود: استان سمنان از جمله استان‌هایی است که کویر و بیابان زیادی دارد و از همین رو پرورش و نگهداری شتر در این استان برای دامداران و حاشیه‌نشینان کویر مقرون‌به صرفه است.

سعیدی‌ از شتر به مثابه یک حیوان قانع یاد کرد و گفت: این دام ارزشمند به کمترین علف و چرا و همچنین مقدار کمی آب نیاز دارد و از طرفی چه گوشت و چه شیر و دیگر فرآورده‌های لبنی آن از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است.

این دکترای دامپزشکی، از وجود یک مرکز اصلاح نژاد شتر در طرود شاهرود خبر داد و اضافه کرد: این مرکز در نوع خود از بهترین مراکز کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرآورده‌های لبنی شتر بازار خوبی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح استان به مشتقات لبنی شتر به صورت کاملا سنتی‌ نگاه می‌شود و از این رو محصولات آن فاقد برچسب دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، با بیان اینکه شیر و دوغ شتر ارزش دارویی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذارانی برای ورود به این حوزه اعلام آمادگی کردند و ما به دنبال این هستیم که با حمایت از راه‌اندازی واحدهای صنعتی فعال در این بخش، به رونق این صنعت در استان کمک کنیم.

 

 اخبار اجتماعی  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------