تقلید‌‌‌ مد‌‌‌ل احمد‌‌‌ی نژاد‌‌‌ - متکی



اخبار,اخبار اجتماعی,تغييرات مدیریتی در سطح استان ها


مدتي است كه دولت روند تغييرات مدیریتی در سطح استان ها را آغاز كرده است. تغييراتي كه با تودیع احمدي استاندار فارس شروع شد و پس از آن قائم مقام و معاون وزير كشور اعلام كردند كه از تغيير مديران غير همسو با سياست‌هاي دولت هيچ ابايي نداريم و اگر لازم باشد شب انتخابات هم استانداران، فرمانداران و مديران ستادي استانداري ها را تغيير خواهيم داد.

 

اما نکته ای در این بین وجود دارد و آن اینکه دولت اين روز ها با يك دوگانگي بين حرف تا عمل  روبه‌روست. معضلي كه مي توان آن را در بدنه مديران استاني دولت در استان هاي كشور مشاهده كرد. به عنوان نمونه، استاندار كرمان مدتی قبل،  مديري را كه ابتدا به بهانه ديدار با سيد محمد خاتمي و بعد به دليل دروغگويي عزل كرده بود دو روز پیش به عنوان مشاور خود منصوب كرد. این انتصاب در حالی اتفاق افتاد که معاون سیاسی استاندار کرمان  در عملي عجيب زماني كه حجت الاسلام اسلامي مدير كل وقت سياسي استانداري كرمان  در ايام شهادت سالار شهيدان در مراسم عزاداري به سر مي برد، مراسم توديع وي را برگزار كرد و خود سرپرست مدير كل سياسي استانداري شدو عجیب تر آنکه دو روز پیش، اسلامي كه از سوي استاندار كرمان به خاطر آنچه دروغگويي اين شخص خوانده مي شد عزل شده بود به سمت مشاور استاندار كرمان منصوب شد.


  نکاتی درباره اتفاقات کرمان
چند نكته در اتفاقات استان كرمان وجود دارد كه مي توان آن را به اتفاقات ديگردر كشور نيز تعميم داد. اول اينكه چگونه امكان دارد مدير كلي كه به دليل دروغگويي از سوي استاندار عزل مي‌شود بعد از مدتي به سمت مشاور منصوب شود؟ اگر دروغگویی بد است در هر سمت و منصبی این خصلت بد است و چه اتفاقی می افتد که مدیر کل به خاطر دروغگویی عزل  و همان فرد مشاور استاندار می شود؟ اينجا اين شائبه پيش مي آيد كه شايد قرار نبوده يك اصلاح طلب در سمت مدير كل سياسي استانداري بماند و بايد از مديران استانداري كرمان پرسيد مگر قرار است چه اتفاقي در انتخابات آينده بيفتد كه نبايد يك اصلاح طلب كه جزو معدود مديران ستادي استانداري است و در ستاد آقاي روحاني فعال بوده در اين سمت باشد؟


  عزل یک مدیر کل به شیوه احمدي‌نژاد
دومين موضوع اين است كه عزل اسلامي از اداره كل سياسي استانداري كرمان  درست زماني اتفاق مي افتد كه وي در يكي از شهرستان‌هاي استان كرمان به عنوان سخنران روي منبر است كه به وي خبر مي دهند مراسم توديع شما تا ساعاتي ديگر در استانداري كرمان و درنهایت این عزل بدون حضور وی انجام می شود. اين اتفاق ما را ياد نحوه عزل منوچهر متكي زماني كه وي خارج از كشور بود، مي اندازد. اتفاقي كه مصداق بارز افراط است و در آن هيچ رنگ و بويي از اعتدال را نمي توان ديد. اين روش عزل را فقط در دولت قبل و آن هم از سر افراط مشاهده مي كرديم و بعيد است در دولت روحاني به این شیوه مديري عزل شود. اين موضوع نشان مي دهد كه بسياري از مديران دولت روحاني به مفهوم اعتدال آن‌گونه که می گویند عمل نمی کنند.


  اگر دروغگوست چرا مشاور شد؟
عجيب ترين اتفاق اين است كه استاندار كرمان  مديري را كه به خاطر دروغگويي عزل كرد درست در روزي كه دو استاندار كشور به دليل غير همسو بودن با سياست هاي دولت تغيير كردند به عنوان مشاور خود برگزيد. سوال اين است كه مگر نه اينكه مديران استانداري در مراسم توديع اسلامي گفتند دروغ در اين دولت جايي ندارد؟چه شده كه همان فرد دروغگو را به عنوان مشاور به استانداري برگرداندند؟ اين احتمال مي رود كه اين اقدام به خاطر راضي نگه داشتن حاميان دولت در اين استان در آستانه سفر روحاني به كرمان انجام شده باشد اما اين عمل مصداق بارز دوگانگي در حرف و عمل است و نمي دانيم كه بايد دم خروس را باور كنيم يا قسم حضرت عباس را.


  دوگانگی ها،آفت دولت تدبیر و امید
اتفاقات اخير در كشور مانند اتفاق استان كرمان نشان مي دهد كه هنوز دولت نتوانسته دوگانگي ها  بین شعار و عمل را سرو سامان دهد و از سويي عدم وجود يك گفتمان غالب بر دولت باعث شده كه عده اي از اين واژه سوءاستفاده و تعاريف خود را به نام تعريف اعتدال به سايرين القا كنند. به نظر مي رسد دولت در گام اول بايد با گفتمان سازي حول محور اعتدال به يك گفتمان براي انديشه سياسي خود برسد تا جلوي سوء‌استفاده عده اي را از كلمه «اعتدال» بگيرد.

 

در گام دوم نيز با تطبيق انديشه مديران خود دربدنه دولت با انديشه سياسي خودش مديراني كه از اين خلأ گفتماني سوء استفاده مي‌كنند را تغيير دهد. البته اين گام هرچند خيلي دير اما در حال انجام است و مثال« جلوي ضرر را از هركجا كه بگيري منفعت است» را تداعي مي كند.  مدیرانی که  دوگانگی های رفتاری و کرداریشان به پای دولت نوشته می شود نه شخص خودشان.ماجرای کرمان هنوز برای هواداران دولت به هضم و درک نرسیده است.

 

 اخبار اجتماعی  -  قانون

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------