رییس پلیس پایتخت : انهدام باند تزانزیت موادمخدر در پایتخت/ برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی منوط به اخذ مجوز



اخبار,اخبار اجتماعی , باند بزرگ ترانزیت مواد مخدر

فرمانده پلیس پایتخت از انهدام باند بزرگ ترانزیت و توزیع مواد مخدر در پایتخت با 1000 کیلوگرم مواد خبر داد.

 سردار حسین ساجدی نیا ظهرامروز در جمع خبرنگاران با اعلام خبر انهدام باند بزرگ توزیع مواد مخدر پایتخت گفت: در ادامه اجرای طرح‌های انضباط اجتماعی در پایتخت روز گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، یک باند 11 نفره ترانزیت و توزیع مواد مخدر در پایتخت را شناسایی و متلاشی کرد.

وی با بیان اینکه یک تن انواع مواد مخدر از اعضای این باند کشف و ضبط شد گفت: اعضای این باند پس از انجام بازجویی‌های لازم به مقام قضایی تحویل داده خواهند شد.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی تهران بزرگ پیش از این نیز حدود 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر را از دیگر اعضای این باند کشف و ضبط کردند، ادامه داد: با عملیات روز گذشته تمام اعضای این باند به غیر از سرکرده آنها که در پاکستان مستقر است همگی دستگیر شدند.

ساجدی نیا با بیان اینکه در هشت ماهه امسال میزان کشفیات مواد مخدر در پایتخت 42 درصد افزایش داشته است، گفت:‌ در این مدت 41 باند نیز شناسایی و متلاشی شده‌اند.

وی افزود: این مواد مخدر از شرق کشور وارد شده و به مقصد تهران بوده است و اعضای این باند که جملگی سابقه دار هستند سعی داشتند این مواد را در سطح شهر تهران پخش کنند که توسط مأموران انتظامی دستگیر شدند.

آمادگی و هوشیاری پلیس دربرابر هر اتفاق احتمالی
رییس پلیس پایتخت در خصوص شایعاتی مبنی بر ورود داعش نیز به کشور گفت:‌ با توجه به اتفاقاتی که در کشورهای مختلف اعم از کشورهای اروپایی افتاده و رصد اخبار توسط مردم این شایعات ایجاد شده اما در مجموعه پلیس پایتخت، همه ماموران فعال هستند و سعی و تلاش خود را برای جلوگیری ازهرگونه اتفاق احتمالی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در تهران تمامی نیروها، ویژه و آموزش دیده هستند گفت: پیش بینی هرگونه اتفاق احتمالی را در تهران داشته‌ایم و نیروها از آمادگی لازم برخوردار هستند و تمام تلاش این است که از هر گونه اتفاق جلوگیری کنیم و همه مأموران جان بر کف جان خود را برای حفاظت از مردم می‌دهند.

وی افزود: موردی از تحرکات احتمالی درسطح شهر تهران نداشتیم و پلیس ازآمادگی و هوشیاری کافی برخوردار است.

برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی منوط به اخذ مجوز
ساجدی نیا همچنین در خصوص برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی گفت:‌ مسئول تامین امنیت برگزاری هرگونه جلسه در تهران پلیس است و حتما باید مجوزهای لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی پایتخت در واکنش به انتشار عکسی در خصوص استعمال مواد مخدر در مترو نیز گفت: پلیس تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت انجام می‌دهد اما مترو مجموعه 800 نفره به نام حفاظت و حراست دارد که افرادی به منظور ارتقاء سطح امنیت مترو به کار گرفته شده‌اند. اما با این حال اعلام آمادگی می‌کنیم تا در صورت نیاز بتوانیم به آنها کمک کنیم و قطعا اگر پلیس چنین صحنه هایی را ببیند به دلیل جرم مشهود با آن برخورد می‌کند.

محدودیت‌های ترافیکی ویژه اجلاس بین‌المللی گاز
وی همچنین از اجرای تمهیدات ترافیکی،‌ امنیتی و انتظامی اجلاس روسای صادر کننده گاز خبر داد و گفت: اجلاس امروز و فردا در سالن اجلاس پایتخت برگزار می‌شود و پلیس تمام توان خود را در راستای حفظ امنیت آن انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه فردا (دوشنبه) روز اصلی اجلاس است که مسئولان کشورها در آن حضور دارند گفت: سعی شده با انجام اقدامات امنیتی،‌ ترافیکی و انتظامی حداکثر توان خود را برای ارتقای سطح امنیت اماکن محدوده سالن اجلاس به کار ببریم.

وی با بیان اینکه در معابر اطراف محل برگزاری اجلاس محدودیت‌هایی را قائل شده‌ایم افزود: از پیش از ظهر فردا و حدود ساعت 10 محدودیت‌های ترافیکی را در بزرگراه چمران بعد از نیایش، جنوب به شمال مدرس، صدر، خیابان ولیعصر (عج) از زیر پل پارک وی اتخاذ کرده‌ایم و همچنین در محدوده محلات ولنجک، محمودیه و مقدس اردبیلی نیز محدودیت‌هایی را داریم و از شهروندان درخواست داریم که از ساعت 10 صبح فردا سعی کنند مسیرهای دیگری را برای تردد انتخاب کنند.

وی در مورد تعطیلی مدارس نیز گفت: قرار بر این بود که مدارس و مراکز آموزشی مناطق 1، 2 و 3 فردا تعطیل شود اما هنوز مصوب نشده و به ما ابلاغی صورت نگرفته است.

وی در خصوص وقوع قتل‌هایی در پایتخت طی چند روز اخیر نیز اظهار کرد: بیش از 90 درصد قتل‌ها کشف شده است و هیچ گونه شباهتی بین قتل‌های انجام گرفته وجود ندارد و این قتل‌ها سریالی نیست.

وی در مورد انتشار عکس‌هایی به مانند آنچه که طی روزهای قبل در شبکه‌های مجازی منتشر شده تحت عنوان «پلیس فتا حواسش به همه چیز است» گفت: پلیس با هر پرونده‌ای که شاکی داشته باشد برخورد می‌کند.

در جمع آوری دستفروشان و متکدیان بحث دستگیری نداریم
وی در خصوص جمع آوری دستفروشان و متکدیان توسط پلیس نیز گفت:‌ برنامه‌های پلیس در خصوص جمع آوری دستفروشان و متکدیان ایجابی است و بحث دستگیری نداریم؛ چرا که مقرر شده مکان‌های مناسبی را برای فعالیت دستفروشان در نظر بگیرند و تنها پلیس در امر ساماندهی آنها ورود می‌کند.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------