شیوع ناهنجاری‌های جسمانی در میان دانش‌آموزان



اخبار,اخبار اجتماعی ,ناهنجاری‌های جسمانی

رئیس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ناهنجاری‌های جسمانی مانند پشتی گود، پای پرانتزی و ... در میان دانش‌آموزان به وفور دیده می‌شود، از این‌رو با درک این معضل می‌توان شرایط بهبود اوضاع را ایجاد کرد.

«محمود عظیمی» در گفت‌وگو با ایسنا ، منطقه زنجان، گفت: از طرف وزارت آموزش و پرورش کتاب راهنمایی در اختیار معلمان تربیت بدنی قرار گرفته است که مطالب آن بسیار مفید است، اما متأسفانه برای مطالب این کتاب برای مناطقی که شرایط آب و هوایی مناسب است کاربرد دارد و در استانی مانند زنجان که بیشتر زمان سال تحصیلی هوا سرد بوده و بارندگی است نمی‌توان به خوبی بر اساس مطالب آن پیش رفت.

وی افزود: شرایط آب و هوایی در استان زنجان سبب شده است تا فقط مدارسی که دارای سالن ورزشی هستند و یا به راحتی به سالن‌های ورزشی سطح شهر دسترسی دارند بتوانند از زنگ‌های ورزش به خوبی استفاده کنند در غیر این صورت یا نمازخانه مدارس برای فعالیت‌های نرمشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و یا دانش‌آموزان زمان زنگ ورزش خود را در کلاس درس سپری می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه مدونی برای زمان حضور دانش‌آموزان در زنگ‌های ورزش در کلاس درس وجود ندارد و معمولاً معلمان ورزش بر اساس تجربیات خود و یا بر اساس مطالبی که در کتابچه راهنما در خصوص ورزش و تغذیه، بهداشت ورزش و یا ایمنی بیان شده است به آموزش می‌پردازند، اما با توجه به این‌که معلمان ورزش در این زمینه تخصص دارند دیگر مانند گذشته زنگ ورزش به سایر درس‌ها و معلمان مانند ریاضی اختصاص نمی‌یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به استعدادهای برتر دانش‌آموزان در فعالیت‌های ورزشی انتظارات ورزشی از آنان بالاست اما باید توجه کرد تا زمانی که یک سالن مناسبی در اختیار این گروه قرار نگیرد نمی‌توان به اهداف خود رسید، از این‌رو در قدم اول درک اهمیت این موضوع و ایجاد شرایط مناسب با توجه به وضعیت جاری کشور می‌تواند کمک‌کننده باشد.

عظیمی تصریح کرد: ناهنجاری‌های جسمانی مانند پشتی گود، پای پرانتزی و ... در میان دانش‌آموزان به‌وفور دیده می‌شود، از این‌رو با درک این معضل می‌توان شرایط بهبود اوضاع را ایجاد کرد، البته باید تأکید کرد در آموزش و پرورش اجرا و آموزش حرکات اصلاحی در میان دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است که امیدواریم این طرح به خوبی انجام شده و نتایج مثبتی داشته باشد.


 اخبار  اجتماعی  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------