نوجوان 17 ساله عامل کشتار در مدرسه کانادایی



اخبار,اخباراجتماعی  ,عامل کشتار در مدرسه کانادایی

پلیس کانادا اعلام کرد مهاجم مسلحی که به روی دو نوجوان و معلمان یک مدرسه در شهر «لوچه» آتش گشود، یک نوجوان 17 ساله است.

به گزارش ایسنا، پلیس نام این پسر نوجوان را به علت قوانین حمایت از کودکان در کانادا، فاش نکرده است. قرار است وی هفته دیگر در دادگاه محاکمه شود.

به گزارش بی بی سی، عصر روز جمعه تیراندازی در مدرسه‌ای در یکی از شهرهای شمالی استان «ساسکاچوان» کانادا به صدر خبرهای قاره آمریکا راه یافت. چندین نفر دیگر هم در جریان این تیراندازی مجروح شدند.

این واقعه در یکی از مدارس شهر کوچک لوچه در شمال ساسکاچوان روی داد. اما مهاجم پیش از رفتن به مدرسه لوچه، دو نوجوان دیگر را در خانه‌شان به قتل رسانده بود.

طبق اعلام پلیس کانادا، «دایان فونتاین»، 17 ساله و برادر 13 ساله‌اش «درایدن» به ضرب گلوله در خانه‌شان کشته شده‌اند و سپس مهاجم به مدرسه لوچه رفته و «آدام وود»، معلم 35 ساله این مدرسه و «ماری جانویر»، 21 ساله، دستیار آموزشی را به قتل می‌رساند.

پلیس دقایقی بعد از کشتار در مدرسه لوچه، این پسر نوجوان 17 ساله را خلع سلاح و بازداشت کرد. کشتار با اسلحه در مدارس کانادا به نسبت همسایه جنوبی این کشور (آمریکا) بسیار کمتر روی می‌دهد. کانادا نسبت به آمریکا قوانین به مراتب سختگیرانه‌تری در مورد مالکیت و حمل اسلحه دارد.

شهر کوچک لوچه حدود 3000 هزار سکنه دارد و مدرسه محل واقعه هم ویژه دانش آموزان سطوح راهنمایی و دبیرستان بوده و حدود 900 دانش‌آموز دارد.

 

 اخبار  اجتماعی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------