احتمال ابتلای 4 میلیون نفر به ویروس زیکا در قاره آمریکا



اخبار,اخبار اجتماعی ,ویروس زیکا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به احتمال ابتلای چهار میلیون نفر به ویروس زیکا در قاره آمریکا هشدار داد.

به گزارش  (ایسنا)، ویروس زیکا که موجب بروز نارسایی‌های شدید مادرزادی در هزاران نوزاد برزیلی شده به شدت رو به گسترش است و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت می‌تواند تعداد چهار میلیون نفر را در آمریکا آلوده سازد.

«مارگارت چان» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: گسترش این بیماری از یک تهدید معمولی به خطری هشدار دهنده تبدیل شده است و باید جهت اتخاذ اقدامات مناسب برای مقابله با آن گفتگوهایی انجام شود.

وی افزود: سال گذشته ویروس زیکا در قاره آمریکا شناسایی شد که اکنون با سرعت بالایی رو به گسترش است. در حال حاضر مواردی از ابتلا به این ویروس در 23 کشور و منطقه در این قاره مشاهده شده است.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه این ویروس موجب می‌شود سر و مغز نوزادان رشد کاملی نداشته باشد، اظهار کرد: قصد نداریم منتظر بمانیم تا در تحقیقات علمی رابطه ویروس زیکا با نارسایی‌های مادرزادی تایید شود و ضرورت دارد اکنون اقدامات جدی اتخاذ شود.

در حال حاضر برای درمان ویروس زیکا واکسن یا شیوه درمانی وجود ندارد همچنین این ویروس با علائمی همچون تب خفیف و قرمزی چشم‌ها همراه است. در حدود 80 درصد مبتلایان به این ویروس نشانه‌ای مشاهده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته کارشناسان این سازمان، دست یافتن به یک واکسن موثر و ایمن برای مقابله با ویروس زیکا و تولید آن یک سال طول می‌کشد. همچنین شش تا 9 ماه زمان لازم است تا ارتباط بین ویروس زیکا و بروز نارسایی‌های مادرزادی تایید شود.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------