اصلاحات ژنتیکی عامل تبدیل پشه به یک آدم‌کش!



برخی از دانشمندان با ابراز نگرانی از شیوع گسترده ویروس زیکا در قاره آمریکا و بخش هایی از اروپا اذعان کرده اند که این حشرات به منظور جلوگیری از شیوع تب دانگ مهندسی شده بود اما اشتباهات ناشیانه این اصلاحات ژنتیکی را با عواقب مرگبار همراه کرد.

به گزارش میزان به نقل از "دیلی میرور"؛ منتقدان می گویند ویروس زیکا که همزمان در آفریقا، آسیای جنوب شرقی و جزایر اقیانوس آرام شیوع پیدا کرده، ممکن است در نتیجه سهل انگاری در نتیجه اصلاحات ژنتیکی نوعی حشره در سال 2012 میلادی باشد.

بنابر این گزارش، این حشرات که توسط متخصصان بیوتکنولوژیکی برای مقابله با گسترش تب دانگ و برخی بیماری های دیگر مهندسی شد، در سال 2012 میلادی در برزیل رها شدند.

نشست سازمان بهداشت جهانی (WHO) که برای بحث و بررسی راهکارهای مقابله با این ویروس در ژنو تشکیل شده، حدس و گمان هایی در خصوص دست داشتن بشر در توسعه این ویروس را بوجود آورده است.

نمونه های اولیه این ویروس در سال 1947 در جنگل زیکا در اوگاندا ثبت شد و همه گیر نبود؛ تا سال 2007 میلادی تنها 14 یا 15 مورد تایید شده بود. اما اکنون شرایط تغییر کرده است. شیوع این ویروس سبب پیدایش عوارضی چون میکروسفالی (کوچکی جمجمه و اختلال رشد مغزی) در کودکان تازه متولد شده می شود.

اخبار,اخبار اجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,ویروس زیکا


پایگاه خبری "دیلی میرور" در ادامه نوشت: در ابتدا گونه های پشه "آئدس اجیپتی" که ناقل ویروس زیکا و تب دانگ هستند، برای اصلاحات ژنتیکی مورد نظر دانشمندان قرار گرفتند. هدف از اصلاحات ژنتیکی این گونه ها، رهاسازی پشه نر در طبیعت برای تولید مثل با گونه آلوده ماده بود. گونه تازه متولد شده پیش از آمیزش مجدد از بین می رفت. اما حتی در آن زمان نیز متخصصان در مورد عواقب این اقدام ابراز نگرانی کرده بودند چراکه این استدلال نیازمند مطالعات بیشتر بود.

اخبار,اخبار اجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,ویروس زیکا


شنبه گذشته، کارشناسان ارشد سلامت اعلام کردند که ویروس زیکا ممکن است تهدید بزرگتری نسبت به ویروس ابولا باشد که 11 هزار نفر را در آفریقا به کشتن داد.
 

اخبار,اخبار اجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,ویروس زیکا

 

اخبار,اخبار اجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,ویروس زیکا

اخبار  اجتماعی  -  میزان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------