وزیر تعاون : نرخ بیکاری تک رقمی با رشد اقتصادی ۸ درصد محقق می‌شود



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , نرخ  بیکارید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم شانزدهمین مسابقات ملی مهارت گفت: نرخ بیکاری تک رقمی با رشد ۸ درصدی محقق می‌شود اما برای هر یک درصد رشد اقتصادی نیاز به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پول است که قطعا این مبلغ در ایران وجود ندارد.

به گزارش فارس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان برگزاری شانزدهمین مسابقات ملی مهارت از تک رقمی کردن نرخ بیکاری خبر داد و گفت: رسیدن به نرخ بیکاری تک رقمی نیاز به رشد 8 درصدی خواهیم بود.

وی افزود: هر درصد رشد اقتصادی به طور متوسط در بخش‌‌های مختلف صد هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد و قطعاً این مبلغ در ایران وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی باید یکی از الگوهای جوانان ایرانی باشد خاطرنشان کرد: 3517 نفر از تمام روستاها، شهرستان‌ها و استان‌ها در این دوره از مسابقات شرکت کردند که در نهایت 406 نفر به طور جدی به رقابت پرداختند.

ربیعی گفت: دانشگاه‌ها باید علاوه بر نظریه‌پردازی باید به حوزه تربیت تکنسین‌های حرفه‌ای نیز ورود کنند که در این زمینه باید آموزش‌های دوگانه پیش گرفته شود و شرایطی را آماده کنیم که همزمان با تحصیل شغل ‌آینده قابل پیش‌بینی باشد.

وی با بیان اینکه باید بسترهای ایجاد شغل میان مهارت‌‌آموزان و دانشجویان فراهم شود، گفت: هیچ مسیری به غیر از مهارت‌آموزی انسان را به تعالی نمی‌رساند و قطعاً راه نجات و ایجاد اشتغال پایدار برای کشور افزایش توان مهارتی دانش‌آموختگان است.

 اخبار اجتماعی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------