ماجراي بي‌پايان



 اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,سعيد مرتضوي

 
 سعيد مرتضوي دادستان سابق تهران و مديرعامل پيشين سازمان تامين اجتماعي مدت‌هاست كه سوژه رسانه‌ها شده است. از پرونده بازداشتگاه كهريزك گرفته تا عملكردش در سازمان تامين اجتماعي و حواشي مربوط به جلسات دادگاه و جدال‌هاي وي با نمايندگان عضو كميسيون انرژي مجلس و وكلاي شكاتش. هرچند اين سعيد مرتضوي است كه بايد پاسخگوي اتهاماتش باشد، اما نافي آن نيست كه او خود طرف پرونده‌اش را مورد اتهام قرار ندهد و در مقام شاكي قرار نگيرد.

 

چه اينكه او كه قبلا از وكيل تعدادي از كارگران در پرونده تامين اجتماعي شكايت كرده بود، بار ديگر از مصطفي ترك‌همداني شكايت كرد. شكايت مرتضوي از وكيل تعدادي از كارگران در پرونده بيمه اجتماعي تحت عنوان افترا و نشر اكاذيب فصلي تازه از داستان پرونده‌هاي مربوط به وی است. گويي قرار نيست كه مرتضوي جاي خود را در لابه‌لای اخبار از دست دهد.

اتهام تهمت و افترا عليه ترك همداني
آن طوركه به نظر مي‌رسد مرتضوي براي بازنده نبودن در پرونده شكاياتي كه عليه وي مطرح است، مي‌خواهد از تمام توان خود استفاده كند. از همين روست كه با طرح دعواي تهمت و افترا پاي ترك همداني را- البته اين‌بار به عنوان مشتكي عنه- به دادگاه باز كرده است. در واقع آنچه كه سبب طرح اين اتهام عليه مصطفي ترك‌همداني شده است، اظهارات وي در رسانه‌ها درباره مديرعامل پيشين سازمان تامين اجتماعي است.

 

هر چند كه ترك همداني مي‌گويد هيچ گاه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اسمي از مرتضوي به ميان نياورده است و در چارچوب پرونده و قانون، بنا به مسئوليتش در دفاع از حقوق موكلانش فقط به توضيح موارد اتهامي پرداخته است و نه بيشتر. وی با اعلام خبر شكايت مرتضوي اظهار كرد: مرتضوي پيش‌تر از وي به اتهام تهمت و افترا در شعبه سيزدهم دادسراي ناحيه 4 تهران شكايت كرده كه اين شكايت براي رسيدگي به شعبه 1080 دادگاه كيفري2 ارسال شده است و هم‌اكنون در مرحله رسيدگي قرار دارد.

 

وي اضافه کرد: مجددا احضاريه‌اي از دادسراي ناحيه12 تهران دريافت كردم كه بر اساس آن، مرتضوي دوباره از من به اتهام تهمت و افترا شكايت كرده است. ترك‌همداني افزود: اين در حالي است كه هنوز نتيجه شكايت قبلي مشخص نيست. پرونده تامين اجتماعي داراي دو بخش است كه بخش نخست آن به همراه شكايت روح‌الاميني اولياي دم يكي از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه كهريزك در شعبه نهم دادگاه كيفري يك به رياست قاضي كشكولي مورد رسيدگي قرار گرفت و در نهايت پس از برگزاري هفت جلسه، رسيدگي به اين پرونده پايان يافت.

 

شعبه نهم دادگاه كيفري يك استان تهران، متهم را در ارتباط با شكايت اولياي دم مرحوم روح‌الاميني به اتهام معاونت در قتل عمدي و آن بخش از حكم پرونده قضات كهريزك كه نقض شده بود، تبرئه كرد. دادگاه در ارتباط با پرونده تامين اجتماعي نيز، متهم را به رد مال به مبلغ 46ميليون تومان و يك سال حبس كه شش ماه آن تعليقي است، محكوم كرد. اولياي دم مرحوم روح‌الاميني، سازمان تامين اجتماعي و متهم پرونده به حكم شعبه نهم دادگاه كيفري يك استان تهران اعتراض كردند كه مرجع رسيدگي به اين پرونده در مرحله تجديدنظر، ديوان عالي كشور است.

 

بخش دوم پرونده مرتضوي مشتمل بر 18 جلد و شامل ادامه شكايت سازمان تامين اجتماعي، عباس پاليزدار و برخي شكات خصوصي است كه نخستين جلسه آن 25 آبان در شعبه 1057 دادگاه كاركنان دولت به رياست قاضي حيدري برگزار و به شكايت پاليزدار و شكات خصوصي رسيدگي شد. جلسات دوم و سوم اين پرونده مبني بر رسيدگي به موضوع تامين اجتماعي نيز 16 و 19 دي ماه برگزار شد. در نهايت، كيفرخواست از سوي دادستان در اين بخش از پرونده، با ايراد قاضي شعبه 1057، به دادسرا برگشت تا نواقص آن برطرف شود.

 

 اخبار اجتماعی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------