حافظی : شهردار مسببین حادثه کارواش سعادت آباد را برکنار کند



اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,شورای شهر

 رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: مسببین حادثه کارواش بلوار دریا نیاز به رفتاردرمانی مبتنی بر مبانی دینی، اخلاقی و انسانی دارند.

به گزارش ایلنا، رحمت اله حافظی در تذکر پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر، اظهار کرد: دیدن صحنه‌های حمله شبانه عده‌ای با حمایت عوامل شهرداری به کارگران کارواش دریا در سعادت آباد و وارد نمودن ضرب و حرج به آنان و غارت و تخریب اموال مردم، قلب و روح انسان را به درد آورده و آزرده می‌سازد.

وی ادامه داد: بدون شک مسببین این حادثه نیاز به رفتاردرمانی مبتنی بر مبانی دینی، اخلاقی و انسانی دارند. اگر شهرداری خود را مالک این زمین می‌داند و این ملک متصرف دارد و حتی اگر در روز قبل از حادثه از سوی شاغلین در کارواش ممانعتی برای پلمب این مجموعه صورت پذیرفته و منجر به درگیری نیز شده باشد، باید از مسیر قانونی و با استفاده از ابزارهای تعریف شده قانونی نسبت به احقاق حقوق خود اقدام می‌کرد؛ نه با تمسک به روش‌های غیرمنطقی و غیر قابل دفاع، زیرا این رفتار‌ها با هیچ معیاری تطبیق نداشته و با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه در آسیب‌شناسی این رفتار نیز می‌توان به وجود مصونیت‌ها و حمایت‌های که بیش از حد ضرورت اعمال شده اشاره کرد، افزود: وقتی در تبصره‌های بودجه (تبصره ۷) به شهرداری اجازه داده می‌شود اشخاص حقیقی و حقوقی تابعه که در مراجع قضایی و انتظامی از آنان اقامه دعوی شده است را مورد حمایت قرار داده و وثائق مورد نیاز و تامین هزینه‌های خسارت ناشی از دعاوی دوران خدمت آنان را از محل املاک و اعتبارات مصوب پرداخت نماید، چنین مصونیت‌هایی ایجاد می‌شود، حمایت از پرسنل جهت انجام قاطعانه وظایف محول آنان که امری پسندیده است، نبایستی فضای حاکمیت مطلق و خودقانون پنداری را به همراه داشته باشد.

حافظی اظهار کرد: به دلیل این رخداد ضمن تذکر به شهردار تهران از ایشان می‌خواهیم در اسرع وقت ضمن محکوم نمودن این حادثه نسبت به برکناری مسببین آن و معرفی آنان به مراجع قانونی اقدام و از تلاش و زحمات ۶۰ هزار پرسنل خدوم شهرداری مسئولانه صیانت نماید.

 

 اخبار اجتماعی  -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------